شناسهٔ خبر: 16239 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مجلس به همایش تاریخ مجلس نمی‌رود

برنامه‌های پنجمین همایش تخصصی تاریخ مجلس اعلام شد. برخلاف دور‌ه‌های قبل، در همایش پنجم تاریخ مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور نخواهد داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ علی ططری رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های پنجمین همایش تاریخ مجلس که امروز در سالن مشروطه برگزار می‌شود، گفت: این برنامه راس ساعت 14 با سخنرانی محمد رجبی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود و در ادامه نماهنگی از وقایع مجالس نوزدهم و بیستم شورای ملی پخش خواهد شد و سپس بنده گزارشی از پنجمین دوره این همایش ارائه خواهم کرد.

به گفته وی، در این همایش دو نشست تخصصی برگزار می‌شود که در اولین جلسه 4 نفر به ارائه مقاله خواهند پرداخت و در نشست دوم هم که به صورت میزگرد برگزار می‌شود، آقایان سیدمحمود کاشانی (فرزند آیت‌الله کاشانی)، محسن خلیلی، علیرضا طلایی و بنده با موضوع بررسی روند انتخابات ادوار مجالس نوزدهم و بیستم شورای ملی، سخنرانی خواهیم کرد.

ططری همچنین از رونمایی از 3 کتاب تازه مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی شامل «جنگ جهانی اول و دوم در ایران به روایت اسناد»، «اسناد قم در دوره پهلوی اول» و «گزیده‌ای از اسناد کردستان مجلس اول تا پنجم شورای ملی» و نیز یک لوح فشرده در قالب 4 دی وی دی و با عنوان «گذری 50 ساله بر مجله اتاق تجارت که با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تهیه شده است، در همایش امروز خبر داد.

سخنرانی دکتر مجید تفرشی درباره اسنادی از نشریات دوره نوزدهم مجلس شورای ملی در آرشیو ملی بریتانیا، از دیگر برنامه‌های پنجمین همایش تخصصی تاریخ مجلس است که رئیس مرکز اسناد مجلس آن را رسانه‌ای کرد.

همچنین به گفته این مقام مسئول، برخلاف دور‌های قبل، در این دوره از همایش تاریخ تخصصی مجلس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور نخواهد داشت.

نظر شما