شناسهٔ خبر: 16257 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستندی که قرار است درباره بلوغ دختر و پسرها ساخته شود

یک کارگردان از ساخت مستندی درباره ارتباط دختران و پسران و مسایل بلوغ آنها خبر داد و همچنین از اینکه مستند سابقش با عنوان «خدا و دیگر هیچ» با وجود قول‌های قبلی از تلویزیون پخش نشده است، گله کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ اسماعیل حاج‌حیدری کارگردان درباره مستندی که هم‌اکنون مشغول ساخت آن است گفت: هم اکنون مشغول ساخت کاری هستم که قرار است در آن به نوعی به روابط دختران و پسران و همچنین مسایل بلوغ آنها بپردازم.

وی که پیش از این مستندی درباره شیطان‌پرستی با عنوان «خدا و دیگر هیچ» ساخته بود از پخش نشدن این مستند در تلویزیون علیرغم قول‌های قبلی گفت و بیان کرد: رضا پورحسین مدیر شبکه مستند حدود 2 سال پیش اظهار آمادگی کرده بود که این مستند را به نمایش درآورد و حتی از من تیزر این کار را هم خواسته بودند. ما برای ساخت این مستند با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودیم و من دوست داشتم این کار از تلویزیون پخش می‌شد تا مخاطبان درباره شیطان‌پرستی اطلاعات دقیق‌تری پیدا کنند.

حاج‌حیدری اظهار کرد: من برای ساخت این مستند به سراغ جوانانی در تهران و اصفهان رفتم و حتی به داخل خانه‌های بعضی از این افراد رفتم و از نزدیک رفتارهایی مثل خودزنی را در آنها دیدم. این افراد بیشتر در کنسرت‌ها یکدیگر را می‌بینند و افکار و عقاید خود را از این محافل نشر می‌دهند.

وی با اشاره به سختی‌هایی که برای ساخت این مستند متحمل شده است، عنوان کرد: آسیب‌شناسی جریان شیطان‌پرسی در کشور ما به خوبی انجام نگرفته است و من فکر می‌کنم کم‌کاری‌هایی در این حوزه صورت گرفته که این مستند می‌توانست این مسایل و این جریان را به خوبی بازشناسی کند. من حدود 6 سال درگیر ساخت این مستند بودم و در بعضی دانشگاه‌ها هم توانستم آن را اکران کنم اما بیشتر دوست دارم این مستند در تلویزیون نمایش داده شود. حسین‌پور مدیر شبکه نمایش ابتدا نظرش درباره این مستند مثبت بود و بعد نمی دانم چرا این ماجرا به تاخیر افتاد و حالا ترجیح می‌دهند که من «فرقه‌های سری 2» را بسازم.

این مستندساز در پایان با اشاره به مشکلاتی که در حوزه حرفه مستندسازی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی مستندسازان این است که تامین بودجه برای ما وجود ندارد. بودجه‌ها را باید از دولت دریافت کرد چون نهادهای فرهنگی و هنری معمولا برای مستندهای اینچنینی اقدامی نمی‌کنند و برای مستندهای داستانی و اقتصادی بیشتر پیش‌قدم می‌شوند.

مستند «فرقه‌های سری» که حاج‌حیدری پیش از این آن را ساخته و از شبکه یک نیز پخش شده است، به معرفی فرقه هایی نظیر فراماسونری و کابالا و تاریخچه آن ها پرداخته و در تولید آن از ۵۰ کارشناس با ۵ زبان مختلف استفاده شده است. کارگردان در تولید این مستند از آرشیو فیلم‌های هالیوودی نیز بهره برده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما