شناسهٔ خبر: 16258 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل موسسه شهید آوینی: در 2 پروژه سینمایی مشارکت داریم

حمید بهمنی مدیر عامل موسسه شهید آوینی از مشارکت این موسسه برای تولید 2 پروژه سینمایی در سالجاری و همچنین برنامه‌ریزی جدی برای برپایی کارگاه‌های آموزشی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ حمید بهمنی مدیر عامل موسسه شهید آوینی درباره فعالیت‌های این موسسه سینمایی گفت: موسسه شهید آوینی از سال گذشته به غیر از فعالیت در عرصه فیلمسازی یک ماموریت مهم و ویژه داشته و آن هم تعلیم و تربیت فیلمسازان جوان است.

او ادامه داد: بیشترین تلاشمان را در حوزه آموزش به کار گرفتیم و این بحث به یکی از برنامه‌های جدی ما در سال 93 تبدیل شده است. دوره های اول و دوم کارگاه های آموزشی فیلمسازی را برگزار کردیم و سومین دوره این برنامه های آموزشی همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

بهمنی با اشاره به استقبال از این کارگاه های آموزشی بیان کرد: متقاضیان حضور در این کلاس‌های آموزشی از طریق مصاحبه جذب می شوند. این کلاس ها در زمینه های مختلف مستندسازی، عکاسی، فیلمبرداری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و ... برگزار می شوند و تا به امروز استقبال گسترده ای از این دوره‌های آموزشی صورت گرفته است.  

مدیر عامل موسسه شهید آوینی یادآور شد: موسسه آوینی سال گذشته فیلمی را با عنوان «دوست من کجایی؟» تولید کرد که این فیلم به دلیل طولانی شدن مراحل فنی از حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر بازماند. کارگردانی این فیلم بر عهده یکی از کارگردان جوان و فعال سینمای ایران با نام امیرحسین عسگری است که سال ها در حوزه سینما فعال بوده و چند فیلم مستند ساخته است.

وی درباره مضمون این فیلم گفت: «دوست من کجایی؟» به مساله جنگ نرم می پردازد و در این فیلم از 2 جوان به‌عنوان بازیگر استفاده شده است که چهره‌های شناخته شده‌ای نیستند و برای بار اول جلوی دوربین رفته اند.

بهمنی درباره دیگر فعالیت‌های موسسه شهید آوینی در سال جاری گفت: امسال در تولید 2 پروژه سینمایی مشارکت خواهیم داشت که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. این پروژه ها در مرحله فیلمنامه هستند و به محض برطرف شدن مشکلات مربوط به تامین بودجه، تولید آنها از سوی موسسه آغاز می‌شود.

این کارگردان سینما درباره فیلم «گامهای شیدایی» که کارگردانی اش بر عهده او بوده است نیز گفت: بعد از حضور این فیلم در جشنواره سی و یکم فیلم فجر تصمیم گرفتم که تغییراتی را روی فیلم اعمال کنم و به تازگی کار صداگذاری مجدد فیلم به اتمام رسیده است. پیگیر اکران فیلم هستم و منتظرم تا ببینم که چه زمانی می توانم «گامهای شیدایی» را اکران کنم.

«گامهای شیدایی» آخرین فیلم حمید بهمنی در مقام کارگردان است که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و هنوز به اکران عمومی نرسیده است. لوریت حنینو، جمشید هاشم‌پور، محمد‌رضا شریفی‌نیا و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

نظر شما