شناسهٔ خبر: 16262 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نهمین سالگرد زنده‌یاد آقاسی در «سپند سوخته‌دلان»

مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد محمدرضا آقاسی روز هشتم خرداد ماه در برنامه‌ای با نام «سپند سوخته‌دلان» در بهشت زهرا برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ غلامرضا آقاسی، فرزند زنده‌یاد محمدرشا آقاسی، از برگزاری مراسم نهمین سالروز درگذشت شادروان محمدرضا آقاسی، شاعر اهل بیت(ع)، خبر داد و گفت: این مراسم روز هشتم خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ در قطعه ۲۵ بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه با نام «سپند سوخته‌دلان» برگزار می‌شود که قرار است در آن تعدادی از شاعران به شعرخوانی بپردازند. علاوه بر این، تعدادی از کارشناسان نیز سخنرانی خواهند کرد. هنوز جزئیات مراسم به صورت کامل مشخص نشده است. در صورت تعیین برنامه‌ اطلاع‌رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

زنده‌یاد محمدرضا آقاسی در چهار فروردیت ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. آقاسی خانواده‌ای مذهبی و اهل شعر داشت که همین امر پیوند او را با ادبیات و به ویژه شعر کلاسیک بیشتر می‌کرد. او با وجود اینکه تا مقطع هنرستان بیشتر تحصیل نکرده بود، به‌دلیل همراهی خانواده‌اش با شعر و ادبیات به‌ویژه اشعار عرفانی و آیینی، همچون دو برادر دیگرش به وادی شعر قدم گذاشت، اما استوارتر و سنجیده‌تر از آنها. خیلی‌ها او را به‌خاطر همین تحصیلات کم سرزنش می‌کردند و سروده‌هایش را شعر نمی‌دانستند، اما برای آقاسی بر دل نشستن شعر از همه‌چیز مهمتر بود که این هم اتفاق می‌افتاد. به‌نظرش شعری که خمیرمایه‌اش حبّ اهل‌بیت(ع) باشد، رنگ خود را می‌گیرد.

او بعدها با شروع جنگ هم همین شیوه و سیاق را در شعرهایش به کار گرفت؛ تلفیق شعر دفاع مقدس با معارف اهل بیت(ع). وجهی که کمتر از آقاسی بیان و به آن پرداخته شده است. از وی تاکنون آثار متعددی به چاپ رسیده که جدیدترین آنها کتاب «شیعه‌نامه» است که برای نخستین‌بار در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توزیع شد. وی در سوم خرداد ماه سال ۸۹ حیات فانی را بدرود گفت.

نظر شما