شناسهٔ خبر: 16302 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح نمایش هملت توسط هما روستا

زنگ افتتاح اجرای عمومی نمایش هملت به کارگردانی آرش دادگر به عنوان اثر برگزیده بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر توسط هما روستا نواخته شد و این اثر به شکل رسمی اجراهای عمومی خود را آغاز کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از بانی فیلم؛ مراسم افتتاح رسمی نمایش هملت به نویسندگی شهرام احمد زاده با اقتباسی آزاد از نمایشنامه ای به همین نام اثر ویلیام شکسپیر و کارگردانی آرش دادگر شامگاه گذشته سه شنبه (30 اردیبهشت ماه) به روی صحنه رفت.

این اثر باحضور هما روستا، مجید سرسنگی مدیر تماشاخانه ایرانشهر و هنرمندانی چون ولی اله شیراندامی، ضیاالدین دری، حمید لبخنده، مسعود فروتن، محمد اسکندری، منیژه محامدی، رویا افشار، دانیال حکیمی، اسماعیل خلج، سیاوش طهمورث منصور خلج، حسن باستانی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.

هما روستا در ابتدای این مراسم با بیان آنکه سال ها پیش به اتفاق حمید سمندریان متنی از شاه لیر را به قلم و کارگردانی آرش دادگر خوانده بودیم گفت: در آن زمان علاوه بر نگاه خلاق این کارگردان، یاد گرفتیم که می شود به متن های کلاسیک نگاه خلاقانه داشت.

وی ادامه داد: امروز هم با حضور این هنرمندان بسیار خوشحالم که زنگ افتتاح این نمایش را به صدا در می آورم اما برای جلب و جذب بیشتر و فراگیر مخاطبان به سالن های نمایشی دوست داشتم تا ناقوس تئاتر را در سراسر کشور به صدا در آورم.

در ادامه مجید سرسنگی رئیس تماشاخانه ایرانشهر به میزبانی خانه هنرمندان از آثار تئاتر دانشجویی در جشنواره تئاتر دانشگاهی اشاره کرد و افزود: برای من که 25 سال با جوانان تدریس می کنم دیدن این دست از خلاقیت جوانان بسیار شگفت انگیز بود.

وی با اشاره به قدرت خلاقیت و جذابیت نمایش هملت به عدم حمایت از آثار تماشاخانه ایرانشهر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی اشاره کرد و افزود: همواره برای من این سوال وجود دارد که مگر هنرمندانی که در این سالن کارهای خود را اجرا می کنند از تئاتری های ایران نیستند و اصلا چه تفاوتی میان سالن ایرانشهر و تئاترشهر وجود دارد که دیده نمی شوند.

آرش دادگر نیز در مراسم افتتاحیه این نمایش گفت: کار من تولید تئاتر به عنوان یک محصول فرهنگی است و سعی می کنم در تولید این اثر بهترین ها را لحاظ کنم چرا که احساس می کنم در برابر زمان و هزینه مخاطبان مسئول هستم.

بعد از نواخته شدن زنگ افتتاح این اثر نمایشی با دستان هما روستا، هنرمندان حاضر تابلوی این نمایش را به رسم یادگاری امضاء کردند.

نمایش هملت هر شب به جز شنبه ها ساعت 20:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

این نمایش بهمن ماه سال گذشته در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود.
 

نظر شما