شناسهٔ خبر: 16308 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم تسریع در تصویب سند آمایش آموزش عالی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع ساماندهی نحوه کمک به دانشجویان دکتری گفت: پژوهانه پرداخت شده می تواند در اختیار اساتید راهنمای پایان نامه های دکتری قرار گیرد تا در مسیر انجام پایان نامه مصرف شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، جلسه ۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۳ ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

مخبر دزفولی در ابتدای این جلسه با اشاره به موضوع ساماندهی نحوه کمک به دانشجویان دکتری گفت: پژوهانه پرداخت شده می تواند در اختیار اساتید راهنمای پایان نامه های دکتری قرار گیرد تا در مسیر انجام پایان نامه مصرف شود. البته باید در مورد معیشت دانشجویان دکتری که غالبا متأهل هم هستند، فکر شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از اظهارنظرها در مورد آمار رشد علمی کشور ادامه داد: رشد علمی کشور به گواهی آمارهای متعدد جهانی هم در بخش مقالات علمی و هم در بخش تولید محصول از این مقالات، در حالت مطلوبی قرار دارد. افراط و تفریط در بیان آمار رشد علمی کشور به یک اندازه مضر است.

وی افزود: باید مطابق با سیاست ها و ضوابط نقشه جامع علمی کشور، متغیرهای آماری تدوین و تعریف شده و پس از آن آمارهای علمی به صورت یکدست طبق این متغیرها تهیه شود و این آمارها ملاک عمل و بیان باشد.

مخبر دزفولی با اشاره به طرح سند آمایش آموزش عالی در جلسه امروز، ادامه داد: سند آمایش آموزش عالی و توسعه هدفمند آموزش عالی به عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در اسرع وقت تصویب شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به نگارش اطلس آموزش عالی کشور در دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی گفت: اطلس آموزش عالی کشور به عنوان یکی از پیش زمینه های تدوین نقشه جامع علمی کشور، در ۱۰ جلد در دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و این سند می تواند مبنای مطمئن و مسحتکم آمایش آموزش عالی باشد. سند آمایش آموزش عالی میثاق برنامه عمل مشترک همه بخش های علم و فناوری کشور خواهد بود.

وی افزود: همه بخشهای کشور اعم از صنعت، کشاورزی و.. نیازمند سند جامع آموزشی هستند و تلاش هایی در این زمینه شروع شده است.

نظر شما