شناسهٔ خبر: 16345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت کمک‌هزینه شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر از سر گرفته می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امسال کمک‌هزینه شهریه دانشجویان ایثارگران و شاهد از سر گرفته خواهد شد گفت: کمک هزینه تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر که در چند سال اخیر تعطیل شده بود از امسال با قوت پیگیری می‌شود و امیدواریم حداقل بتوانیم کمک هزینه شهریه را در دانشگاه‌های دولتی از سر بگیریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام موذنی در بیست و چهارمین گردهمایی مدیران کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه های کشور گفت: باید خدمات ویژه‌ای به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه کنیم. در سال اقتصاد و فرهنگ برای تحقق مدیریت جهادی باید از تمام ظرفیت های کشور به ویژه ایثارگران استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ایثارگران نگاه فراجناحی خواهیم داشت اظهار کرد: با نگاه تک بعدی دیکتاتوری به وجود خواهد آمد. پس باید تضارب افکار در جامعه وجود داشته باشد. در حوزه ایثارگران نیز باید فراجناحی عمل کرد و از همه تفکرات استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه رشد فرهنگ شهادت در جامعه زمینه ساز رشد فرهنگ و اعتلای کشور را فراهم می کند اظهار کرد:‌ حوزه شهید و شهادت از تهمت زنی و جنجال آفرینی مبراست و توسعه فرهنگ ناب زمانی محقق می‌شود که از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

موذنی با بیان اینکه ۱۸۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند گفت: در حال حاضر ۱۴۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور وجود دارد و بیش از ۶ هزار نخبه فرزند شاهد و ایثارگر و جانبازان هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر زمینه ساز مدیریت جهادی در کشور است افزود: اینکه برخی از فرزندان شاهد و ایثارگر از عنوان کردن اینکه فرزند شهید هستند خودداری می‌کنند به این دلیل است که فرهنگ ایثارگری را در جامعه به خوبی ترویج نکرده‌ایم.

موذنی با اشاره به سیاست‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: ایجاد تعامل و همفکری بین وزارت علوم، وزارت بهداشت و بنیاد شهید برای حمایت از فرزندان شاهد و ایثارگر، برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه های آموزشی و فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت، به روز کردن اطلاعات آمار شاهد و ایثارگری، برنامه ریزی برای تحقق قانون خدمت رسانی به جانبازان و ایثارگران و طرح تکریم بیشتر دانشجویان شاهد از سیاست‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید است.

موذنی با بیان اینکه حمایت بی مورد و بی منطق از دانشجویان ایثارگر نادرست است اظهار کرد: هیچ وقت حمایت بی مورد و بی منطق از جامعه ایثارگری نباید رخ دهد چرا که ترحم‌های بی‌جا باعث از بین رفتن اعتماد به نفس دانشجویان می‌شود و بحث اصلی ما باید برای توانمندسازی ایثارگران در کشور باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما