شناسهٔ خبر: 16369 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسام الدین آشنا: رسانه‌های دنیای اسلام کمبودهای خود را برطرف کنند

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: رسانه های دنیای اسلام در شرایط فعلی از نظر تجهیزات نیاز به حمایت و تقویت از سوی دولت ها دارند تا بتوانند با رسانه های دیگر رقابت کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور در خصوص تاثیر برگزاری همایش اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بر تعمیق وحدت میان رسانه‌های دنیای اسلام اظهار داشت: برای تاثیرگذاری رسانه‌ها در هر جامعه‌ای باید یک وحدت رویه ایجاد شود و برگزاری این همایش در این راستا بسیار خوب و موثر است.

وی افزود: امروزه در دنیای غرب رسانه‌ها در اعلام مواضع یک وحدت رویه دارند و می‌بینید که این وحدت رویه چقدر منجر به تاثیرگذاری بر اذهان عمومی شده است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: ما نیز در جهان اسلام می‌توانیم با یک وحدت نظر رسانه‌های اسلام ناب محمدی (ص) را آن طور که هست به دنیا معرفی کنیم.

آشنا همچنین در خصوص نفوذ جریان‌های تکفیری و تفرقه انداز در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: این جریان‌ها برداشت غلطی از مفاهیم اسلامی دارند و چهره زیبایی را از دنیای اسلام به نمایش نمی‌گذارند بنابراین رسانه‌های دنیای اسلام باید در این خصوص تلاش کنند تا چهره واقعی اسلام را نشان دهند.

وی ادامه داد: برخی رسانه‌ها با تفرقه افکنی به دنبال آسیب زدن به وحدت دنیای اسلام هستند که باید در عرصه فرهنگ مقابل این جریان‌ها ایستادگی شود و البته که در این زمینه نیز باید رسانه‌های دنیای اسلام پیش قدم شوند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پایان تجهیز رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی را یکی از عوامل موثر بر پیشروی آن‌ها در عرصه فرهنگی خواند و تصریح کرد: رسانه‌های دشمن از نظر امکانات و تجهیزات در موقعیت خوبی قرار گرفته‌اند، بنابراین باید رسانه‌های دنیای اسلام با حمایت دولت‌ها بتوانند در این حوزه کمبودهای خود را برطرف کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما