شناسهٔ خبر: 16416 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت یک کمدی و سریال «جانگو» توسط تارنتینو

کوینتین تارنتینو کارگردان سرشناس آمریکایی که در ابتدای سال با انتشار فیلمنامه «هشت نفرت انگیز»ش نتوانست آن را مقابل دوربین ببرد حالا می خواهد سراغ یک ژانر عجیب برود: کمدی

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ کوینتین تارنتینو کارگردان سرشناس آمریکایی که در ابتدای سال با انتشار فیلمنامه «هشت نفرت انگیز»ش نتوانست آن را مقابل دوربین ببرد حالا می خواهد سراغ یک ژانر عجیب برود: کمدی! تارنتینو که می توان گفت هم بین مخاطبان و هم بین منتقدان از اقبال برخوردار است برای فیلم های اکشن و پر از خون ریزیش مشهور است. حالا او پس از یک دو جین فیلم پر زد و خورد مثل «بیل را بکش ۱ و۲»، «پالپ فیکشن»، «لعنتی های بی آبرو»، «سنگ های انباری» و«جانگوی رها از بند» می خواهد سراغ یک ژانر ملو‌تر مثل کمدی برود. آن هم نه یک کمدی معمولی، یک کمدی تاریخی بریتانیایی!
او به دیلی تلگراف گفته:« من عاشق لندن هستم. و واقعا دلم می خواهد یک فیلم آن جا بسازم. می توانم یک کمدی بسازم. (من واقعا) غرق در لندن دهه ۱۹۷۰ هستم.»
تارنتینو که برای اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کن، به یکی از جنوبی ترین نقاط فرانسه سفر کرده است ۲۰ سال پیش با فیلم «پالپ فیکشن» موفق شد جایزه نخل طلا را از آن خودش کند. جایزه ای که البته با اعتراضات عجیب و غریبی هم همراه شد و حتی کار به بی احترامی و «هو» کردن هم کشید و البته تارنتینو هم که اصلا کارگردان مبادی آدابی نیست همان جا فی المجلس با انجام حرکاتی از خجالت منتقدانش در آمد. حالا از آن قضایا ۲۰ سال گذشته است. تارنتینو هم بیست سال پیر تر شده است. او حالا از آن جایزه به عنوان یکی از بهترین جوایز تمام دوران کاریش نام برده و اعلام کرده که دوست دارد دوباره یکی دیگر از همین نخل های طلا را از آن خودش کند.
تارنتینو اما آمده که از حال صحبت کند و از این که به نظرش فیلم های دیجیتال باعث مرگ سینما (و فیلم های ۳۵ میلی متری) شده اند. او که برای اکران فیلم خودش، «پالپ فیکشن» در ساحل کن، روز گذشته در آنجا بود باید بزرگداشت ۵۰ سالگی فیلم «یک مشت دلار» سرجیو لئونه را هم در مراسم اختتامیه برگزار کند. کیو تی به خبرنگاران گفت:« یک مشت دلار نه تنها تولد وسترن اسپاگتی بود، بلکه تولد ژانر اکشن در سینما بود».
او همین طور در مورد پروژه های بعدیش و اتفاقات مربوط به «هشت نفرت انگیز» هم گفت:« من همین الان در حال نوشتن هستم. کمی آرام شده ام. زخم چاقویی که از پشت خورده ام در حال بسته شدن است.» او می گوید شاید هشت نفرت انگیز را فیلمبرداری کند، شاید منتشرش کند، شاید برای یک تئاتر روی صحنه اش ببرد و شاید هم هر سه کار را انجام دهد. چرا که تازه متوجه پتانسیل های فیلمنامه اش شده است.
تارنتینو همین طور اعلام کرد که ۹۰ دقیقه از جانگوی رها ازبند را که کسی ندیده به فیلم سینمایی منتشر شده اش اضافه خواهد کرد تا تبدیل به یک سریال کوتاه ۴ ساعته شود.
او در پایان گفت که بر خلاف خیلی از همتایانش به شدت از فیلم هایش خوشش می آید و اصولا هر کدام از فیلم هایش را اول برای خودش می سازد.
اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کن امروز برگزار می شود. در حاشیه این مراسم کوینتین تارنتینو بزرگداشت سرجیو لئونه را به مناسبت ۵۰ سالگی ساخت فیلم «یک مشت دلار» برگزار می کند و حضار پس از آن می توانند نسخه با کیفیت ۴K این فیلم را تماشا کنند.

نظر شما