شناسهٔ خبر: 16424 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اتاق کار جومپالاهیری چه شکلی است؟

جومپا لاهیری نویسنده مشهور آمریکایی که اصالتا هندی تبار است و جایزه پولیتزر را در کارنامه دارد، مدتی است در ایتالیا به سر می‌برد. او در یک مصاحبه کوتاه از علایقش سخن گفته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مصاحبه با این نویسنده صاحب نام که جدیدترین کتابش «زمین پست» نیز مثل دیگر آثارش با توجه منتقدان روبه رو شده است، چنین است:

در حال حاضر کجا هستید و چه چیزی را می توانید ببینید؟
در اتاق مطالعه ام در رم. از میز کارم می توانم بالای سقف‌های تراستوره و در دوردست محله های آونتینو، تستاچیو، اوستینسه و گارباتلا و تپه های کاستلی رومانی را ببینم.

در حال حاضر چه چیزی می خوانید؟
«کلر آسیسی» نوشته داچیا ماراینی، «تاریخ نام جدید» نوشته النا فرانته و «اپرت اخلاقی» نوشته جیاکومو لئوپاردی. من در حال حاضر ترجمه ایتالیایی کتاب «سفر کشتی بامداد نورد» از مجموعه نارنیای سی اس لویس را نیز می خوانم.

نویسنده محبوب‌تان کیست و بگویید چرا او را تحسین می کنید.
من توماس هاردی را به خاطر زیبایی نوشته هایش، وسعت داستانسرایی‌اش و تاریکی بی دریغ دیدش تحسین می کنم.

اتاقی که معمولا در آن به نویسندگی می پردازید را توصیف کنید.
من یا در اتاق مطالعه ام در خانه به نوشتن می‌پردازم که آنقدر صبح ها آفتابی است که باید عینک به چشم بزنم و یا در کتابخانه‌ای که نزدیک به رودخانه تایبر است و سقف رنگی دارد، هستم. اتاق کتابخانه رو به سمت خیابانی دارد که در آن جنازه خونین آلدومورو که سال 1978 توسط بریگاد سرخ به قتل رسیده بود، پیدا شد.

کدام شخصیت داستانی بیشتر از همه نمایانگر خود شماست؟
پاندورا، من اگر کنجکاو نباشم هیچ چیز نیستم.

قهرمان شما خارج از دنیای ادبیات کیست؟
کسی است که موفق شود زندگی میلیون ها انسان را بهتر سازد و الهام بخش برای شکستن قوانین باشد.

نظر شما