شناسهٔ خبر: 16448 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پژمانفر: رسانه‌های دنیای اسلام بی‌عدالتی در دنیای غرب را نمایش دهند

نصرالله پژمانفرعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های دنیای اسلام باید بی‌عدالتی و ظلمی که در دنیای غرب وجود دارد را به دنیا نمایش دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های تفرقه افکن در این برهه به دنبال کاهش قدرت جامعه اسلامی هستند واین مسئله بوسیله تفرقه افکنی میان ملت‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به بحران سوریه و حضور گروههای تکفیری در منطقه تصریح کرد: اگرکشورهای اسلامی وحدت لازم را با یکدیگر داشتند اکنون شاهد فتنه اندوزی گروه‌های تکفیری در سوریه نبودیم اما متاسفانه برخی رسانه‌ها با حمایت کشورهای مرتجعِ منطقه به ایجاد بحران در سوریه دامن زدند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم هم افزایی هرچه بیشتر رسانه‌های دیداری و شنیداری دنیای اسلام خاطرنشان کرد: در دنیای غرب میان رسانه‌های صهیونیستی وحدت وجود دارد و همه در پی آسیب زدن به اسلام هستند. این مسئله نشان می‌دهد که در مقابل رسانه‌های متحد صهیونیستی رسانه‌های اسلامی هم باید آرایش مناسبی داشته باشند و در تمام بخش‌ها بتوانند توطئه‌های صهیونیست جهانی را خنثی کنند.

حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: رادیو و تلویزیون‌های اسلامی باید با یک وحدت نظر با استکبار جهانی مبارزه کنند و بسیاری از مشکلاتی که در دنیای غرب و جوامع آن‌ها وجود دارد را نشان دهند تا مردم با بی‌عدالتی و ظلمی که در جوامع غربی وجود دارد بیشتر آشنا شوند.

وی همچنین درخصوص برگزاری هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بیان داشت: برگزاری این اجلاس در کشور ما با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران نماد وحدت و همدلی در دنیای اسلام است و تجربیات خوبی در عرصه رسانه دارد، می‌تواند خوب و تاثیر گذار باشد.

سهرابی: هوشمندی رسانه ها می تواند رژیم جعلی صهیونیستی را شکست دهد
سید تقی سهرابی، مدیر کل روابط عمومی صداوسیما  در خصوص نقش رسانه‌های دنیای اسلام در تعمیق وحدت میان جوامع اسلامی اظهار داشت: رسانه‌های دنیای اسلام باید برای وحدت وهم افزایی بیشتر با یکدیگر دشمن مشترک خود یعنی رژیم صهیونیستی را بشناسند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا و دیگر کشورهای غربی همواره از طرق مختلف به دنبال آسیب وارد کردن به مسلمانان بوده است و اگر رسانه‌های اسلامی در برابر این دشمن مشترک هوشمند باشند می‌توانند این رژیم جعلی را شکست دهند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما همچنین با اشاره به تاکید امام راحل انقلاب به حفظ وحدت در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تعمیق وحدت در میان مسلمانان بودند و بعد از ایشان مقام معظم رهبری روی این نکته تاکیدات فراوانی را داشته‌اند.

سهرابی ادامه داد: حفظ وحدت مسلمانان باید در عرصه‌های مختلف تداوم داشته باشد؛ رسانه‌ها با توجه به میزان اثرگذاری در دنیای امروز یکی از عرصه‌های مهم زمینه ساز حفظ وحدت به شمار می‌روند.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن برای آسیب زدن به جامعه اسلامی از طرق مختلف اشاره و تاکید کرد: تهاجم فرهنگی و همچنین حمایت از گروههای تکفیری از جمله فعالیت‌هایی است که برای آسیب زدن به جوامع اسلامی استفاده می‌شود.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران راه مقابله با گروههای فتنه گر را افزایش آگاهی بخشی رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: رسانه‌های دنیای اسلام باید آگاهی را در خصوص فتنه‌های مذهبی بالا برند چرا که این مسئله باعث می‌شود دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا نکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما