شناسهٔ خبر: 16478 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیر همایش پیامبر اعظم: فیلم «نوح» فیلمی سخیف و اهانت آمیز است

دبیر نخستین همایش بین المللی پیامبر اعظم (ص) با اشاره به فیلم «نوح» گفت: آخرین فیلمی که درباره یکی از پیامبران در هالیوود ساخته شد «نوح» است که 95 درصد مسیحیان و دینداران با این فیلم مخالف بودند چرا که این فیلم بسیار سخیف و اهانت آمیز است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهز؛ نخستین همایش جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) عصر روز گذشته شنبه سوم خرداد ماه با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی در هتل لاله تهران برگزار شد. در ابتدای این همایش منتظمی دبیر همایش گفت: حلقه وصل ما در این همایش پیامبر اعظم (ص) و دل های نگران و دغدغه مند است. امروز ما همه در اینجا جمع شده ایم زیرا معصومیت ها و پاکی بشر در معرض خطر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آخرین مطلبی که از فرانسیس فوکویاما منتشر شد، یک اعتراف جدی است درباره غرب که اشاره می کند که تمدن غرب در 300 سال گذشته اولین تمدنی است که ریشه در مذهب نداشته و این شروع بحران جهانی است. فاجعه دوم زمانی اتفاق افتاد که  این کنترل تمدن در دست لابی صهیونیسم قرار گرفت و اولین قربانیان آن خود مردم اروپا بودند. در چنین زمانی سلمان رشدی کتاب «آیات شیطانی» را می نویسد و یا دیگران با آتش زدن قرآن، خانواده، اخلاق و بشر را در معرض خطر قرار می دهند.

منتظمی توضیح داد: مجمع جهانی اهل بیت با درک صحیح از قدرت جاذبه هنر به ویژه هنر سینما و تالیفات کتب به عنوان ذخیره ارزشمندی که می تواند پشتوانه فکری و اندیشه ای نسبت به برگزاری این همایش باشد، در نظر دارد این کتب را منتشر و در مراحل بعد به زبان های دیگر نیز ترجمه کند.

دبیر همایش جایزه بزرگ پیامبر (ص) گفت:  آخرین فیلمی که درباره یکی از پیامبران در هالیوود ساخته شد فیلم حضرت نوح است که 95 درصد مسیحیان و دینداران با این فیلم مخالف بودند چرا که این فیلم بسیار سخیف و اهانت آمیز است .در واقع می توان گفت هالیوود به خاطر جذابیت هایی که دارد یکی از ابزارهای صهیونیست است. فیلم «نوح» طرحی دقیق برای زدن تمام پیامبران است.

امریکا به دنبال نظم اجتماعی بدون مذهب است

در ادامه کاتیا مچومدسن از دانمارک بیان کرد: مسلمان ها امروز در وضعیت پارادوکسی قرار دارند و اگر به اهانت ها پاسخ ندهند اهانت کنندگان به فعالیت های خود ادامه می دهند .اهانت به اسلام از سلمان رشدی شروع شد و بعد به 11 سپتامبر و چاپ کاریکاتورهای توهین آمیز رسید، این بخشی از جنگ علیه اسلام است و آنها می خواستند محصول خودشان را از این منظر برداشت کنند.

وی بیان کرد: نظم جهانی که برای اولین بار توسط بوش پدر مطرح شد و هدفش از بین بردن اسلام بود. آنها می گویند نظم جدید جهانی باید در همه جا بوجود آید و این نظم یک نظم اجتماعی جدید را به دنبال خواهد داشت و نتیجه این نظم این است که افراد مذهب نداشته باشند و باید تلاش شود تا افراد در جهان سکولار شوند.

مچومدسن ادامه داد: اسلام از دین هایی است که در دنیا میلیون ها طرفدار دارد، البته در کنار اسلام، مسیحیان مذهبی نیز وجود دارند که به کلیسا می روند و اعمال مذهبی را انجام می دهند اما در اسلام اساس زندگی و پایه آن بر اساس مذهب یعنی همان دین اسلام است. ادامه رفتارهای بعضی روزنامه نگاران در دانمارک همچنین ساخت فیلمی علیه پیامبر برای این است که مسلمانان را تحریک کرده و خشن نشان دهند. امروز ما نیاز داریم که بین بزرگان ادیان مختلف و بین روشنفکران گفتگو کنیم و حق انسان ها برای داشتن آیین مقدس را به رسمیت بشناسیم زیرا این طبیعت انسان است که نماد مقدس داشته باشد.

از ابتدای انقلاب وارد جنگ نرم شدیم

نادر طالب زاده کارگردان سینما نیز طی سخنانی گفت: «ما آنجا بودیم» مستندی بود که در سال 2006 در ایالات متحده تولید شد. تولید این فیلم در قالب مصاحبه با چند شاهد عینی ماجرا صورت گرفته بود. در ابتدای فیلم توسط یکی از دوستان من که نزدیک برج دوقلو زندگی می‌کرد و نقاش مشهوری بود حادثه روایت می‌شد. پس از آن به ‌سراغ کسی رفتیم که متصدی نظافت و زیبایی برج بود و با آن مصاحبه کردیم و سپس آن آقای راد ویگسون که شاهد عینی حادثه بود ماجرا را تعریف و اخباری که روایت کرد که گویای این بود که این اتفاق از قبل پیش‌بینی و طراحی شده بود و در واقع نوعی عملیات داخلی در غرب بوده است.

وی ادامه داد: در ادامه مستند به ‌سراغ نفر سوم یعنی کشیشی می‌ رویم که مقابل برج‌های دوقلو کلیسا داشته است و از آنجا حوادث را روایت می ‌کند. نفر چهارمی که به ‌سراغ او رفتیم هم الکس جونز مدیر یک رادیوی محلی بود که 2 ماه قبل از حادثه در ایستگاه‌ رادیویی خودش در تگزاس، ماجرا را پیش‌گویی کرده بود و به مردم آمریکا اخطار داده بود: آگاه باشید که دولت آمریکا قرار است برج‌های دوقلو را از بین ببرد و به گردن القاعده بیندازد. پس از انجام مصاحبه با شاهدان عینی هم به ‌سراغ دانشمندانی رفتیم که درباره این حادثه کار کرده بودند و فیلم با یک تردید کلی در مورد ماهیت حادثه به پایان می ‌رسید. ما در سال 2006 فیلم‌برداری این فیلم را آغاز کردیم و در سال 2008 هم آن را پخش کردیم و خوشبختانه در چندین شبکه مختلف پخش شد.

طالب‌زاده گفت: متأسفانه دوستان پس از 30 سال متوجه شده‌اند که باید کاری جدی در این زمینه انجام شود. بیشترین عامل اتفاق نیفتادن این مبارزه فرهنگی هم «عدم‌تمرکز» و متوجه نبودن مسئولینی بود که نمی‌دانستند ما از ابتدای انقلاب وارد جنگ نرم با غرب شده‌ایم. آمریکایی‌ها از همان روز اول مبارزه با ایران را در این فاز فرهنگی شروع کردند. من مستندی ساختم به‌نام «واقعیت» در همان سال‌های اول انقلاب. «واقعیت» شامل مصاحبه با رؤسای مطبوعاتی تلویزیونی آمریکا در ایران از قبیل شبکه‌های  CBS و NBC و... و نمایش انعکاس وارونه ماجراهای گروگان‌گیری در ایران از سوی آمریکایی‌ها بود. در این مستند چند گفت‌وگو با دانشجویان ایرانی پیروی خط امام هم بود که در زمان پخش در آمریکا جوّ کلی حاکم بر نیویورک تغییر کرد.

وی ادامه داد: یکی از صحنه‌های مستند این بود که تابلویی در تمام اتوبان‌های آمریکا نصب شده بود که عکس امام در سمت راست آن قرار داشت و در سمت چپ آن نوشته بودند: «اگر می‌خواهید با این مرد بجنگید با سرعت 55 مایل رانندگی کنید». این امر برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین انجام شده بود. ما توانستیم با طراح این تابلوها در زیر بنرها مصاحبه کنیم و در مورد نیت و هدف او سؤال کردیم، دقیقاً همین بود یعنی آنها این تابلوهای ما را سی و چند سال قبل خودشان زده بودند و ما تازه یادمان افتاده است و آن‌هم با این وضعیت.

طالب‌زاده در ادامه گفت: GPS رسانه‌ای فرهنگی ما از اول هم خراب بود و ما هیچ‌وقت نفهمیدیم که کجا باید تمرکز کنیم و کجا را رها کنیم. ما از ابتدای انقلاب متوجه نبودیم که چه ظرفیت عظیمی در فیلم‌سازی درباره ایالات متحده و انعکاس عقاید آنها توسط ایرانی‌ها وجود دارد. در دوران جنگ هم زمان مناسبی بود که با متفکرین آمریکایی مصاحبه کنیم و عقاید آنها را نشان دهیم و بگوییم که آمریکایی‌ها چگونه 8 سال پشت صدام ایستاده‌اند، اما در آن دوران هم این اتفاق نیفتاد و آنها از این موقعیت سوءاستفاده کرده‌اند و ایران‌هراسی را در دنیا ترویج دادند و موفق بودند و توانستند از ایران چهره‌ای پلید و خطرناک بسازند و در دنیا ترویج دهند.

مجری برنامه «راز» بیان کرد: پس از همان سالهای اول پیروزی انقلاب باید مدیریتی بر این موضوع تصمیم‌گیری می‌کرد، ما باید افرادی را پیدا می‌کردیم که به بقیه آموزش می‌دادند که متأسفانه نه‌تنها در این حوزه موفق نبودیم بلکه حتی تلویزیون که وظیفه چنین کاری را داشت هم این کار را نکرد.

وی ادامه داد: فکر کنم اولین فیلم ژورنالیستی جنگ نرم همان مستند «واقعیت» بود که گفتیم، بعد از آن هم 10 سال بعد با شهید آوینی مستند «ساعت 25 » را ساختیم و بعد از آن در سال 2006 مستند «یک آمریکا، شمارش معکوس» را برای تلویزیون ایران تولید کردیم.

طالب زاده در پایان گفت: اگرچه مستند «واقعیت» در آن زمان پخش شد و دیدند که در آن زمان در نیویورک در زمان گروگان‌گیری ما توانستیم با مردم و با رئیس خبرگزاری CBS و نیز دانشجویان پیروی خط امام در تهران مصاحبه کنیم و همین‌طور به‌سراغ فیلم‌هایی رفتیم که علیه ایران در آمریکا تولید می‌شود اما پس از آن حتی یک نفر هم به‌سراغ من نیامد که بپرسد: آیا کار دیگری انجام می‌دهم یا خیر؟ این همان عدم‌تمرکز مدیران را نشان می‌دهد.

نظر شما