شناسهٔ خبر: 16508 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص) برگزار می‎شود

نشست هم اندیشی اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) با حضور اندیشمندان این حوزه 3 خردادماه در مجمع جهانی صلح اسلامی برگزار شد و در نهایت تصمیم گرفته شد کار زیربنایی دومین اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص) برای سال 1393 انجام شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، نشست هم اندیشی اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) با حضور اندیشمندان این حوزه ۳ خردادماه در مجمع جهانی صلح اسلامی برگزار شد.

این نشست با هدف تبیین و تنظیم اهداف اجلاس و با حضور بیش از ۵۰ اندیشمند و نخبه در این حوزه از جمله دکتر عباسعلی کدخدایی، دکتر سیدمحمد حسینی، دکتر فضل ا... موسوی، دکتر هادی سلیمان پور ، دکتر کرمانی، دکتر سعیدرضا عاملی، دکتر جعفری، دکتر فواد ایزدی، دکتر علی خندق آبادی، دکتر حسن حسینی، دکتر افتخاری و ... برگزار گردید.

در ابتدایی این نشست دکتر عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح ضمن بیان سابقه اجلاس و اقدامات موثری که در این خصوص انجام شده، گفت: سال گذشته برای پاسخگویی به یک مسئله مهم و برای داشتن الگوی دیپلماسی اسلامی موفق شدیم، اولین اجلاس برای تبیین موضوع یعنی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) برگزار کنیم و این دغدغه از آن جا نشات می گرفت که ما با الگوهای متفاوتی در این حوزه رو به رو بودیم و هستیم. اما به دیپلماسی اسلامی کمتر نگاه شده است. ما برای ایجاد یک الگو از سیره پیامبر اعظم (ص) تلاش می کنیم.

وی تصویری را که امروز غرب از اسلام ساخته، یک تصویر غیرمعقولانه خواند و افزود: ما برای کمک به تغییر این تصویر وارد صحنه شدیم و در عین حال ادعای رفعت و عقلانیت در اسلام را داریم.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن یادآوری برگزاری اولین اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص) در سال گذشته، به اقبال عمومی از این اجلاس اشاره کرد و برگزاری دومین اجلاس در سال ۹۳ خبر داد.

در ادامه این نشست دکتر کرمانی دبیر کمیته علمی اجلاس گزارشی از نحوه فعالیت کمیته علمی اجلاس و دست آوردهای آن ارائه کرد. وی با اشاره به اینکه اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) حرکت بسیار خوبی است گفت: واقعیت این است که ایران اسلامی اکنون خانه اسلام است، اما در باره اسلام و پیامبر کوتاهی کردیم و نتوانستیم چهره واقعی از اسلام و پیامبر به جهان ارائه دهیم.

در ادامه این هم اندیشی برای تبیین بهتر موضوع، دیگر نخبگان به طرح دیدگاه های خود پرداختند و مقرر شد با ادامه اینگونه هم اندیشی ها و نشستها و مشارکت کشورهای اسلامی، دستگاههای بین المللی و سازمانهای تحقیقاتی کشور، کار زیربنایی دومین اجلاس بین المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص) برای سال ۱۳۹۳ انجام شود.

نظر شما