شناسهٔ خبر: 16511 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روی میدلی: اهانت به مقدسات باعث ایجاد افراطی‌گری می‌شود

رئیس شورای ملی کلیساهای آمریکا، معتقد است: مقابله با اهانت به مقدسات مانع از ایجاد خشونت و افراطی‌گری می‌شود و باید با احترام به تفاوت دیدگاه‌ها به دنبال رفع خشونت باشیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ دکتر آلکس روی می‌دلی رئیس شورای ملی کلیساهای آمریکا در نشست جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی که عصر امروز ۴ خرداد به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: در خصوص روابط مسلمانان و مسیحیان باید به فکر آینده بهتر باشیم و با قبول مسئولیت‌ها در خصوص نجات دنیا در زمان حال و آینده تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خشونت به نام خدا، توهین به خداست گفت: از جمله وظایف ما ایجاد صلح است و به گفته مسیح کسانی رستگار می‌شوند، که صلح می‌کنند. بایدتعهد برای ایجاد صلح داشته باشیم تا نسل‌های آینده در صلح زندگی کنند.

رئیس شورای ملی کلیساهای آمریکا ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا نگاه‌ها را از سمت گفتگو در باره جنگ به سمت گفتگو برای صلح عادلانه تغییر دهیم.

کشیش کلیسای بابتیست واشنگتن، گفت: شورای ملی کلیسا‌ها راهکارهایی برای ایجاد صلح در جهان، از جمله ایجاد کمیته‌ای برای گفتگوی مستقیم با نمایندگان ادیان دیگرمانند؛ حضور نمایندگان ما در نیجریه و مذاکره با مسلمانان این کشور ارائه داده است.

وی افزود: همچنین این شورا اقدام به تهیه لیستی از قوانین سخت گیرانه علیه مسلمانان کرده است تا قوانین مناسب را جایگزین آن‌ها کند. این کار منجر به رفع اسلام هراسی خواهد شد.

می‌دلی ادامه داد: مقابله با اهانت به مقدسات از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مانع از ایجاد خشونت و افراطی‌گری شود. باید با احترام به تفاوت دیدگاه‌ها و تاکید بر ارزش‌های مشترک به دنبال همکاری‌های لازم برای رفع خشونت باشیم.

وی همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به نگرانی‌اش در خصوص کاهش جمعیت مسیحی در خاورمیانه، گفت: باید درباره خشونت علیه کلیسا‌ها بویژه کلیساهای ارتدکس در خاور میانه ابراز نگرانی کنم و نسبت به وضعیت ادامه حیات این کلیسا‌ها دغدغه داشته باشم.

نظر شما