شناسهٔ خبر: 16517 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه جشنواره دوسالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور 8 خرداد برگزار می شود

دبیر پنجمین جشنواره دوسالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور از تجلیل 90 برگزیده در جشنواره دوسالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی دبیر پنجمین جشنواره دوسالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور با بیان اینکه در مراسم اختتامیه که در روز ۸ خرداد برگزار می شود از ۹۰ برگزیده تجلیل می‌شود، گفت: سخنرانان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواهند بود.


وی هدف از برپایی این جشنواره را درک صحیح از سبک زندگی از منظر امام سجاد(ع)، تحول در نگرش و شیوه دعا با تأکید بر روش صحیفه سجادیه، ساماندهی و بسترسازی برای پژوهش‌های دینی کاربردی با محوریت امام سجاد(ع)، کمک به تدوین شاخص‌ها و ملاک‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها با استفاده از آثار امام سجاد(ع) و ... برشمرد.

دبیر پنجمین جشنواره دو سالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور ادامه داد: دبیرخانه جشنواره دوسالانه صحیفه سجادیه را واقع در دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ هرمزگان عنوان کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش علمی و هنری برگزار شد.

وی بخش علمی را شامل مسابقه کتابخوانی و درک مفاهیم از کتاب صحیفه زندگی برگرفته از صحیفه سجادیه و رساله الحقوق امام سجاد(ع) دانست که با حضور دانشجویان و کارمندان دانشگاه برگزار شد و افزود: بخش دیگری نیز در حوزه علمی به تألیف کتاب، مقاله، پژوهش و پایان نامه از سوی دانشجویان و استادان دانشگاه اختصاص داشت.

حجت‌الاسلام تقوی بخش هنری را نیز شامل وبلاگ نویسی، فیلم کوتاه، شعر، خوشنویسی، دلنوشته، داستان، مینیاتور دانست و گفت: بیش از ۲۳ هزار نفر در بخش کتابخوانی و بیش از هشت هزار نفر در بخش‌های علمی و هنری شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در این مراسم نزدیک به ۹۰ برگزیده تجلیل می‌شود، سخنرانان این مراسم را حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد.

 

نظر شما