شناسهٔ خبر: 16518 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منشوری تحت نظر امام خامنه‌ای برای رسانه‌های اسلامی تدوین شود

شیخ عبدالناصر جبری گفت: بهتر است برای نظارت بر رسانه‌های اسلامی منشوری تحت نظر امام خامنه‌ای ترسیم شود تا بتوانیم از مسیر اصلی خود خارج نشده و همواره متحد باشیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ شیخ عبدالناصر جبری به‌عنوان سخنران دیگر همایش و نشست راهکارهای رویارویی با فتنه مذهبی با اشاره به فتنه مذهبی اظهار کرد: مذهب گرایی فتنه نیست و تمایل به مذهب در واقع خشم و کینه به شمار نمی‌رود و بهتر است مذهب گرایی را یک نعمت بدانیم.

وی با تأکید بر لزوم دین‌محوری در زندگی انسان تأکید کرد: خداوند از ما خواسته است که احکام فردی را جست‌و‌جو و اجتهاد کنیم و در دیگر احکام به سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) مراجعه کنیم، مانند احکام ارث و یا احکام نماز که باید به سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) رجوع کنیم.

شیخ عبدالناصر جبری افزود: این مسئله نشان می‌دهد که از دید اسلام محور زندگی انسان دین است و بدون دین‌مداری انسان به سعادت نخواهد رسید.

وی ادامه داد: دشمن از مدت‌ها قبل در زمینه فتنه مذهبی، رنگی و نژادی فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده است که از میان آن‌ها در زمینه فتنه مذهبی توانسته است تا حد زیادی موفق شود.

جبری گفت: دشمن به‌دنبال اختلاف افکنی میان سنی و شیعه است تا مسلمانان با یکدیگر متحد نباشند و آن‌ها بهره برداری‌های شخصی خود را از کشورهای اسلامی ببرند.

وی با تأکید بر اینکه ریشه همه فتنه انگیزی‌ها آمریکا و صهیونیست‌ها هستند، خاطرنشان کرد: تمام فتنه‌هایی که در جوامع اسلامی و دیگر جوامع رخ می‌دهد، نشئت گرفته از آمریکا و صهیونیست‌ها است و همان‌طور که بار‌ها ثابت شده است، در برابر این فتنه انگیز‌ها باید مقاومت کرد.

وی ادامه داد: در لبنان و فلسطین مقاومت باعث شکست فتنه انگیزی‌ها شد و در کشورهای نظیر پاکستان و عربستان دشمن با حمایت از وهابیت به‌دنبال فتنه انگیزی در جامعه اسلامی بود.

جبری با اشاره به لزوم نگاه به رسانه به‌عنوان سلاح تصریح کرد: در دنیای امروز رسانه به‌عنوان سلاح تلقی می‌شود ولی رسانه‌های اسلامی باید از این سلاح به‌نحو احسن استفاده کرده از پراکنده گویی و اختلاف دست بردارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت محوریت قرآن خاطرنشان کرد: برای اینکه آتش فتنه اندوزی‌ها را خاموش کنیم، طبق فرموده خداوند به کتاب خدا مراجعه کنیم و همان‌طور که در کتاب خدا در این خصوص نظر داده شده عمل کنیم.

جبری در پایان با پیشنهاد تدوین منشوری برای نظارت بر رسانه‌های اسلامی اضافه کرد: بهتر است برای نظارت بر رسانه‌های اسلامی منشوری تحت نظر امام خامنه‌ای ترسیم شود تا بتوانیم از مسیر اصلی خود خارج نشده و همواره متحد باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما