شناسهٔ خبر: 16535 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید میرزاده بر عدم تجسس در احوال شخصی افراد در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با استناد به آیه قرآن و اصل 25 قانون اساسی با صدور بخشنامه‌ای بر عدم تجسس در احوال شخصی افراد در دانشگاه آزاد تاکید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با استناد به آیه ۱۲ سوره حجرات و اصل ۲۵ قانون اساسی با صدور بخشنامه ای بر عدم تجسس در احوال شخصی در دانشگاه آزاد تاکید کرد.

میرزاده در بخشنامه‌ای به نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امنای استان‌ها، دبیران هیات امنای استان‌ها، واحدها و مراکز دانشگاهی و سازمان مدارس سما با استناد به آیه ۱۲ سوره حجرات که می‌فرماید؛ "ای کسانی که ایمان آورده‌اید از بسیاری پندارها در حق یکدیگر اجتناب کنید که برخی ظن و پندارها معصیت است و هر گز از حال درونی یکدیگر تجسس نکنید و غیبت یکدیگر را روا مدارید" و همچنین اصل ۲۵ قانون اساسی بر ممنوعیت هر گونه بازرسی یا ضبط و افشای مکالمات تلفنی، استراق سمع و هر گونه تجسس در امور شخصی دیگران در این دانشگاه تاکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بخشنامه با تصریح این موضوع که با آمران و مرتکبان این اقدام بر اساس قوانین جزایی و کیفری برخورد می‌شود، یادآور شده است: تمام کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد موظف به اجرای این بخشنامه هستند و با مرتکبان این اقدام علاوه بر برخورد قانونی بر اساس آئین‌نامه‌های انضباطی برخورد می‌شود.

میرزاده همچنین مسئولیت اجرای این بخشنامه را بر عهده معاونان و مدیران مربوطه در سازمان مرکزی و نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه معاونان هماهنگی و روسای واحدها و مراکز دانشگاهی و تمام مدیران مربوطه واحدها قرار داده است.

نظر شما