شناسهٔ خبر: 16571 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نصیریان: تانگوی تخم مرغ داغ آغاز دوران فرزند سالاری است

بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با مثبت ارزیابی کردن رشد اقبال تماشاگران به آثار نمایشی و ترسیم چشم اندازی روشن برای این هنر در سال های آینده گفت: اصالت تئاتر مرا به حضور در این وادی تشویق می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علی نصیریان هنر نمایش را انسان سازترین شیوه تولیدات هنری دانست و تصریح کرد میزان اقبال مخاطبان به تئاتر و نرخ رشد حضور تئاتر در سبد فرهنگی مردم یکی از اصلی ترین ملاک های رشد و ترقی هر جامعه در آمارهای جهانی است که خوشبختانه سرانه رشد مخاطبان این هنر طی چند سال اخیر در کشور بسیار مطلوب بوده است.

وی با بیان این مساله که ارتباط مخاطبان با آثار نمایشی در رشد سطح فرهنگ عمومی جامعه موثر است ادامه داد: تاثیرگذاری این هنر به دلیل زنده بودن و اصالت و پیشینه ای که با خود حمل می کند باعث شده تا هنر تئاتر یکی از ناب ترین شیوه های تولید آثار خلاقانه هنری در هر جامعه ای باشد و هنرمندان ایران به ویژه جوانان طی سالیان اخیر از این بستر و ظرفیت بالقوه استفاده های مطلوبی برده اند.

بازیگر نمایش هفت شب با مهمان ناخوانده در نیویورک با تاکید بر این مساله که اصالت تئاتر مرا به حضور در این وادی تشویق می کند خاطرنشان کرد: هر چه سیاست های حمایتی دولت ها در راستای همسویی با هنر قرار گیرد، شور و اشتیاق میان جامعه هنری افزایش پیدا می کند و این افزایش انرژی به تولید آثار کیفی و مطلوب تر و در نهایت رضایت مخاطبان و توسعه هنر به خصوص هنر نمایش در کشور منتج می شود.

نصیریان که این روزها در نمایش تانگوی تخم مرغ داغ به نویسندگی اکبررادی و کارگردانی هادی مرزبان در تالار وحدت به صحنه می رود درباره این نمایش گفت: اکبر رادی از بزرگترین درام نویسان معاصر کشور است که در حقیقت قلم او همواره مانند تیغی به جراحی و کالبد شکافی آسیب ها و نقص های جامعه پیرامون ما انسان ها پرداخته و تانگوی تخم مرغ داغ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: زوال عصر پدرسالاری و شروع دوران فرزند سالاری در حقیقت تم اصلی این اثر نمایشی است که در بطن آن شاهد ایجاد حوادث مختلفی به سبب تعلق خاطر دو نسل مختلف به یک ماجرای واحد هستیم که این تضارب ها و تفارق ها در حقیقت موتور محرک این اثر نمایشی برای کالبد شکافی آسیب های جامعه معاصر کشورمان است.

نمایش تانگوی تخم مرغ داغ به نویسندگی زنده یاد اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان هر شب به جز شنبه ها ساعت ۱۹ در تالار وحدت به صحنه می رود.

نظر شما