شناسهٔ خبر: 16572 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

غریب پور: حافظ شناسنامه خرد، رندی و اندیشمندی ایرانیان است

کارگردان اپرای عروسکی حافظ با بیان آنکه هنرمند ایرانی با پیشینه غنی خود هیچ احتیاجی به هنر و فرهنگ غربی ندارد گفت:حافظ شناسنامه و تجسد خرد، رندی و اندیشمندی ایرانیان است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ بهروز غریب پور با ابراز رضایت از اجرای مجدد اپرای عروسکی حافظ در قالب رپرتوآرهای گروه عروسکی آران، اجرای مجدد نمایش های موفق ، پرمخاطب و برگرفته از اصالت فرهنگی هر کشور را امری طبیعی در سراسر جهان دانست و تصریح کرد خوشحالم که فرهنگ اجرای رپرتوآری در کشور ما طی چند سال اخیر جا افتاده است.

وی ادامه داد: هرچند در ابتدای این مسیر هستیم اما اجرای مجدد نمایش های موفق در سالن های متعدد و مختلف و اقبال یکپارچه تماشاگران موید این نکته است که مخاطب آثار نمایشی بی توجه به مکان جغرافیایی تنها به دنبال کیفیت و حرف اصلی نمایش هایی است که با دغدغه و زندگی روزمره او در ارتباط است.

کارگردان اپرای عروسکی مکبث و مولوی با اشاره به فعالیت یک دهه ای گروه عروسکی آران در اجرای متمرکز اپراهای عروسکی در کشور گفت: در طی این 10 سال بارها از سوی هنرمندان مختلف نمایش عروسکی از ما درخواست شده است تا شیوه تولید و اجرای نمایش های عروسکی نخی که در اپراهای عروسکی از آن استفاده می شود را به آنها آموزش دهیم که هر بار با توجه به بضاعت و توانایی در صدد تحقق این مهم برآمدیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به این مساله که گروه های شهرستانی نمی توانستند در این کارگاه ها شرکت کنند، با همکاری بنیاد رودکی و یونیمای ایران (دفتر نمایندگی جهانی نمایشگران عروسکی) کارگاه های فشرده ای برای هنرمندان شهرستان در قالب اجرای مجدد آثار گروه آران تدارک دیده ایم که طی این مدت اخیر میزبان هنرمندان مختلف استان های سراسر کشور بوده ایم.

غریب پور که این روزها در حال اجرای اپرای عروسکی حافظ در تالار فردوسی است با بیان آنکه حافظ شناسنامه و تجسد خرد، رندی و اندیشمندی ایرانیان است گفت: هنرمند ایرانی با پیشینه غنی خود هیچ احتیاجی به هنر و فرهنگ غربی ندارد اما بازتاب داشته های غنی ایرانی در آثار مختاف فرهنگی علاوه بر عزم هنرمندان به حمایت همه جانبه دولتمردان نیز نیازمند است.

اپرای عروسکی که اجرای خود را از 28 اردیبهشت ماه آغاز کرده است تا 12 خرداد ماه، هر روز به جز شنبه ها ساعت 19:30 در تالار فردوسی اجرا می شود.

نظر شما