شناسهٔ خبر: 16577 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی: آنهایی که سینمای ایران را تضعیف می‌کنند آب به آسیاب سازندگان «300» می‌ریزند

رئیس سازمان سینمایی با بیان این مطلب که پاسخ پروژه هایی مانند «300» را با تقویت سینمای ایران می‌دهیم، تاکید کرد کسانی که باعث تضعیف سینمای ایران می‌شوند آب به آسیاب کسانی می‌ریزند که فیلم‌هایی مانند «300» را می‌سازند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته فیلم لهستان در تهران در پاسخ به اینکه هالیوود دومین قسمت از فیلم سینمایی «۳۰۰» را هم به نمایش گذاشت آیا مدیریت سینمای ایران برنامه‌ای برای دفاع در مقابل این هجمه‌ها دارد؟ گفت: جواب پروژه «۳۰۰» تقویت سینمای ایران است نه اینکه باز به  بهانه‌های سیاستی سینمای ملی کشور را تضعیف کنیم. به همین دلیل همه کسانی که برای تقویت سینمای ایران کمک می کنند، می توانند آثاری متفاوت و در خور ایران را بسازند. مطمئن باشید پروژه هایی مانند «۳۰۰» در برابر عظمت و قدرت سینمای ایران هیچ خواهد بود.

وی ادامه داد:  همه کسانی که باعث تضعیف سینمای ایران می شوند، آب به آسیاب همان کسانی می ریزند که فیلم هایی مانند «۳۰۰» را ساخته اند.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر که آیا پروژه «کوروش کبیر» در دسته پروژه های فاخر قرار می گیرد یا خیر؟ پاسخ داد: پروژه فاخر در سینمای ایران تعریف خاص دارد و براساس تصمیم نهایی شورای کارشناسی و بعد از بررسی آنها، مشخص می‌شود یک پروژه فاخر است یا خیر. درباره پروژه «کوروش کبیر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی نیز باید بگویم که من فیلمنامه آن را خوانده ام، کار خیلی خوبی در حوزه سینمای تاریخی ایران صورت گرفته است ولی منتظر هستیم تا ببنیم تهیه کننده و کارگردان چه برنامه ای برای این پروژه دارند.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: طبیعی است که همه باید برای ساخت این پروژه کمک می‌کنیم، اما اینکه آیا این پروژه می تواند در قالب یک پروژه فاخر انتخاب شود یا خیر هنوز نمی توانم جوابی در این زمینه بگویم.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات جلسه شورای عالی سینما که در روز چهارم خرداد ماه برگزار شده بود، توضیح داد: این جلسه به عنوان اولین جلسه شورای عالی سینما در دور جدید فعالیت سازمان سینمایی محسوب نمی شود. در این جلسه موضوعاتی که باید در دستور کار قرار گیرد، بررسی شد و قرار بر این شد تا چند کمیته کاری داشته باشیم تا موضوعاتی که در سطح سینما مطرح شدند در این شورا و با حضور رئیس جمهور نیز مطرح شود.

ایوبی در پایان تاکید کرد: برای برگزاری سریع این جلسه با حضور رئیس‌جمهور عجله ای نیست؛ چراکه قبل از آن می‌خواهیم نتیجه کار کمیته ها مشخص شود تا زمانی که جلسه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می شود، پیشنهادهای مشخص و روشنی ارائه شود. از همین رو جلسات مقدماتی قبل از برگزاری جلسه اصلی از اهمیت زیادی برخوردار است. البته در نظر داریم در این شورا برای تامین امنیت شغلی سینماگران کمیته ای را تشکیل دهیم.

نظر شما