شناسهٔ خبر: 16578 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای برنامه دانشگاه تهران توسط "چوچانگ"

بخشی از برنامه چهارمین جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران توسط "منگ هان ژانگ" بازیگر چینی سریال پایتخت ۳ که دانشجوی دانشگاه تهران است، اجرا شد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، چهارمین جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران همزمان هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران با حضور سفرای برخی از کشورها برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

تمام دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران با لباس های محلی خود در این مراسم شرکت کرده بودند و دانشجویان ایرانی دانشگاه تهران نیز همگی لباس فرم بر تن داشتند.

مجریان برنامه از بین دانشجویان غیرایرانی از کشورهای اندونزی، چین ، کردستان عراق و سوئد انتخاب شده بود و بخشی از برنامه نیز توسط منگ هان ژانگ بازیگر چینی  سریال پایتخت ۳ که دانشجوی رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران است اجرا شد. 

اولین سخنران سفیر ایتالیا بود که وقتی در جایگاه قرار گرفت و سخنرانی کرد، سخنرانی وی بدون ترجمه انجام شد. سخنرانی عبدالعزیزسعود بابطین نیز شاعر کویتی بعد از پایان صحبت های وی ترجمه شد .

موسیقی زنده با حضور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران که هریک پرچمی بر دست داشتند و آن را بالای سن تکان می دادند اجرا شد و تنها پرچمی که دست دانشجویان وجود نداشت پرچم ایران بود.

برنامه های چهارمین جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران به صورت نامنظم و خسته کننده برگزار شد که در بخشی از این برنامه، دانشجویان خارجی حدود 20 دقیقه بالای سن بودند و فقط با صدای موسیقی زنده ای که پخش می شد پرچم کشورشان را تکان می دادند که این موضوع حضار را خسته کرده بود.

زمانی که اساتید برتر بین الملل دانشگاه تهران معرفی می شدند هر از گاهی مجری برنامه به خاطر می آورد که میهمان خارجی و سفرای خارجی حضور دارند به انگلیسی در مورد فعالیت های این اساتید که موفق به دریافت جایزه شده بودند توضیح می داد . سخنرانی دکتر امید سرپرست دانشگاه نیز برای میهمانان خارجی دانشگاه ترجمه نشد.

نظر شما