شناسهٔ خبر: 16586 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه دانشگاه تهران برای جذب 2 هزار دانشجوی غیرایرانی

سرپرست دانشگاه تهران گفت: برنامه دانشگاه این است که در آینده 20 درصد دانشجویان دانشگاه تهران را دانشجویان غیرایرانی تشکیل دهند .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر محمد حسین امید در چهارمین جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران که همزمان با هشتادمین سال تاسیس این دانشگاه برگزار شد گفت: ما در دانشگاه تهران همانند تمام دانشگاه های جهان، زبان علم و فرهنگ را بهترین زبان بین ملت ها و فرهنگ ها می دانیم.

وی خطاب به دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران گفت: حضور شما در کشور ما بهترین راه برای تبادلات علمی و فرهنگی است پیشرفت علمی به تنهایی توسط یک ملت به وجود نخواهد آمد آنچه پیشرفت سریع علم را رقم می زند ارتباطات وسیع فرهنگی است .

سرپرست دانشگاه تهران اعلام کرد: در برنامه پنج ساله دانشگاه تهران برنامه ریزی شده است تعداد دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه از ۸۰۰ دانشجو به دو هزار دانشجو افزایش یابد .

وی خطاب به دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران گفت: ما شما را سفیران فرهنگی کشور خود دانسته و افتخار می کنیم که میزبان شما باشیم .

امید افزود: دانشگاه تهران آمادگی دارد تا شما دانشجویان را در مقاطع بالاتر پذیرش کند و شما می توانید دانشگاه تهران را به هرکسی از دوستان و وابستگان خود که شایسته دانشگاه تهران باشد برای ادامه تحصیل در این دانشگاه معرفی کنید .

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما این است که در آینده ۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه تهران را دانشجویان غیرایرانی تشکیل دهند که امیدواریم این موضوع با کمک دانشگاهیان تهران محقق شود.

در این مراسم از دانشجوان برتر غیر ایرانی، دانشجویان ایرانی برتر شعب بین الملل و اساتید برگزیده برتر بین الملل دانشگاه تهران تقدیر شد .

 

نظر شما