شناسهٔ خبر: 16592 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رسانه‌های غرب جاهلیت اولی را با ابزار نوین به خورد مردم می‌دهم

ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دراختتامیه پنجمین جشنواره اتحاد گفت: رسانه‌های غربی جاهلیت اولی را با ابزاری نوین به خورد مردم می‌دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره اتحاد گفت: از همه برادران مسلمانی که در رسانه‌های مختلف در این تاریخ حساس تلاش می‌کنند با همه محدودیت‌هایی که دارند با عشق و اخلاص رسالت رسانه‌ای خودشان که همان رسالت انبیاء است را انجام دهند تشکر می‌کنم.

وی افزود: نهال اتحادیه اردیو و تلویزیون‌های اسلامی به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که ریشه‌های قوی دارند و شاخه‌های آن به آسمان رفته‌اند. شما که در ایران هستید نماینده جمع بزرگی می‌باشید که امکان حضور در اینجا را ندارند از جمله آنها برادران فلسطینی ما هستند که در محاصره به سر می‌برند.

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه در صورت همکاری و اتحاد اعضای این اتحادیه برکات زیادی شامل جامعه اسلامی خواهد شد، گفت: امروز جهان به دو قسمت جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و جهان اسلام که نماینده همه آزادی‌خواهان است تقسیم شده است. کسی شک ندارد که اسلام با همه قداستش در برابر جهان غرب و استکبار ایستاده. در این شرایط رسانه‌های اسلامی وظیفه سنگینی بر دوش دارند. ما باید تلاش کنیم که از اهداف خود منحرف نشویم.

ضرغامی تصریح کرد: ما رسانه اسلامی هستیم هدف ما اسلام است استکبار نشان داده که اسلام مترقی هراس دارد اسلامی که در دل‌ها نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به آیه آخر سوره مبارکه توبه گفت: خدا به پیامبر می‌گوید اگر همه از تو روی برگرداندند تو نگران نباش. مطمئن باش که خدا پشتیبان تو خواهد بود. با نفوذترین، معنوی‌ترین و ماندگارترین رسانه پیامبر اسلام(ص) بود. 

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: امروز اگر در مورد رسانه‌ها حرف می‌زنیم باید ضوابطی را رعایت کنیم که از هدف خود دور نشویم. خدا به پیامبر(ص) می‌گوید تو بزرگترین رسانه هستی ولی فقط باید تبلیغ خدا کنی حتی اگر همه به تو پشت کردند. 

ضرغامی گفت: امروز عصر بیداری اسلامی است، امروز معجزات قرآنی جلوه واقعی پیدا کرده و نام پیامبر اسلام به عالی‌ترین نام‌ها تبدیل شده، پیامبر اسلام مردمی‌ترین فرد روی زمین است. 

وی تاکید کرد: پیامبر اسلام برای هدایت مردم حریص بود او برای رفع تکلیف وظیفه‌اش را انجام نمی‌داد او با همه وجود به مردم اعتماد داشت حتی خدا به او هشدار می‌دهد که برای هدایت مردم به خودت ضرر می‌زنی. او رسانه‌ای است که با همه وجود می‌خواهد نفوذ کند، مخاطب داشته باشد، پیام دهد و همه را هدایت کند. 

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: گاهی اوقات ما در دام‌هایی می‌افتیم برخی به اسم کارشناس و متخصص رسانه به ما می‌گویند ما رسانه را بهتر می‌فهمیم آنها می‌گویند که نباید به صورت آشکار از اسلام دفاع کنیم.زیرا اینگونه هیچ کس به حرفش گوش نمی‌دهد چون مارک می‌خوری. آنها می‌گویند مردم سرگرمی و آسایش می‌خواهند. باید مواظب باشیم گول این حرف‌ها را نخوریم.

ضرغامی اضافه کرد: آموزش، اطلاع‌رسانی و سرگرمی سه وظیفه رسانه است، اسلام بهترین تعریف‌ها را برای این سه مورد دارد. شبکه‌ها باید برای همه اینها برنامه داشته باشند و برای همه اقشار برنامه تولید کنند. باید دقت شود و شاخص‌هایی تعیین شود که برنامه‌سازان هدف را گم نکنند. ممکن است با یک ایده‌هایی مخاطب را در ابتدا درک کرد اما باید به سمت هدف پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: در یک کشور اروپایی با یکی از مسئولان رسانه حرف می‌زدم وقتی برنامه پخش آنها را دیدم، دیدم که سریال‌های آمریکایی زیادی را پخش می‌کنند. از او در مورد تولیدات داخلی پرسیدم او گفت تولیدات داخلی لازم است فیلم‌های آمریکایی ارزان است و مردم را سرگرم می‌کند و برای ما نیز درآمدزاست. او اصلا به استقلال فرهنگی کشور نمی‌اندیشید. 

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: این کار آمریکایی‌هاست که با سرمایه‌گذاری‌های عظیم سعی در ترویج سبک زندگی خود دارند. آنها کاری می‌کنند که افراد به فرهنگ خودشان فکر نکنند. ما باید مقوم فرهنگ خود باشیم.

ضرغامی با اشاره به تاکید خداوند به پیامبر و ابلاغ پیام‌شان با زبان مردم گفت: پیامبران زبانی مردمی داشتند. رسانه‌ها نیز وظیفه دارند دستورات اسلام را آنطور که لازم است به مردم منتقل کنند. 

وی تصریح کرد: امروز امپراتوری رسانه‌ای استکبار دارد بشریت را به سمت جاهلیت اولا می‌برد رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی که صبح امروز در جمع اهالی رسانه داشتند این مسئله را تبیین کردند. اگر هدف بعثت برقراری فضائل را نجات زبان از دست فرهنگ‌های پست باشد رسانه‌های غربی همه تلاش خود را در تحقیر زن‌ها در رسانه خود به کار بسته‌اند به گونه‌ای که در طول تاریخ اینگونه نبوده است. آنها جاهلیت اولا را با ابزاری نوین به خورد مردم می‌دهند.

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: پیامبر اسلام مبعوث شد که جاهلیت را برطرف کند. تشکل ما با همه تشکل‌های مشابه خود متفاوت است. در دنیا حتی شبکه‌هایی که در یک اتحادیه هستند با تقلب از روی دست هم تلاش می‌کنند که یکدیگر را در رقابت کنار بزنند حتی در اتحادیه‌ها بده بستان‌ها و لابی‌هایی می‌شود تا در یک کمیته بتوانند رای بیشتری جذب کنند. اتحادیه اسلامی ما اینگونه نیست. ما باید رسانه‌ای را که کنار ما است اگر موفق و پیروز می‌شود تشویق کنیم. اگر اینگونه رفتار نکنیم باید شک کنیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: شعار این نشست مقاومت و وحدت است هر دوی اینها در اسلام جایگاه و دستورالعمل‌های خود را دارند وحدت در اسلام اصالت دارد و توصیه سیاسی نیست. اساس اسلام وحدت است. همه مراجع تشییع اسلام از آیت‌الله سیستانی گرفته تا دیگران که من بارها به نزدشان رفته‌ام ما را به وحدت توصیه کردند. مراجع منادی وحدت هستند و در این راه فتوا می‌دهند که در راس آنها امام خامنه‌ای و امام خمینی می‌باشند.

وی تصریح کرد: بیایید با همه وجود وحدت را ترویج کنیم. با این کار رسانه‌های تقلبی را نشان می‌دهیم آنهایی که دوربین را می‌کارند و در برابرش به نام اسلام جنایت می‌کنند. پشت سر آنها استکبار است. یک گروه بربر نمی‌تواند به نام اسلام دختران را بدزدد و آنها را به عنوان برده استفاده کند مطمئنا پشت سر آنها استکبار است وقتی همه ما با هم این حرکت را افشا می‌کنیم می‌توانیم موفق شویم. 

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: باید خدا را سپاسگزاری کنیم که در این موقعیت حساس اسلام مسئولیت انبیاء‌ را برعهده ما گذاشته است. باید با تمام وجود تلاش کنیم این مسئولیت را به خوبی ادا کنیم. امیدوارم عاقب همه ما در این راه شهادت باشد. 

برچسب‌ها:

نظر شما