شناسهٔ خبر: 16595 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نیاز مبرم آسیای مرکزی به یک رسانه مسلمان روسی‌زبان

رئیس خبرگزاری آزادگان گفت: من اینجا آمدم تا ندای مظلومیت مسلمانان آسیای مرکزی را به گوش شما برسانم. امروز یک رسانه دیداری مسلمان به زبان روسی مانند اکسیژن ضروری است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ رئیس خبرگزاری آزادگان در مراسمی که پیش از اختتامیه هفتمین اجلاس مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در سالن همایش‌های صداوسیما در حال برگزاری است و در آن نمایندگان شبکه‌های عضو اتحادیه به سخنرانی می‌پردازند، گفت: من اینجا آمدم تا ندای مظلومیت مسلمانان آسیای مرکزی را به گوش شما برسانم. 

وی افزود: در آسیای مرکزی که بیش از ۲۵۰ رسانه دیداری و تعداد زیادی رسانه شنیداری و مکتوب در حال فعالیت هستند حتی یک رسانه دیداری، اسلامی وجود ندارد و این در حالی است که تعداد زیادی از اهالی این منطقه مسلمان هستند. امروز یک رسانه مسلمان دیداری به جوان روسی مانند اکسیژن برای زندگی است. 

رئیس خبرگزاری آزادگان خاطرنشان کرد: مخاطب این رسانه بیش از ۲۵۰ میلیون نفر خواهند بود که نیمی از آنها مسلمان هستند. سفارت آمریکا از سال ۱۹۹۲ برای برنامه‌های مختلف فقط در تاجیکستان بیش از یک میلیون دلار هزینه کرده است. کشورهای عربی طرفدار وهابیت در حال افزایش نفوذ در این منطقه هستند تا زمینه را برای فعالیت گروه‌های سلفی و تکفیری تندرو فراهم کنند. 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پس از پیروزی در ایران توانست حصار شوروی را بشکند و به مناطق تحت سیطره آن نفوذ کند، گفت: حمله شوروی به افغانستان باعث آشنایی بیشتر اهالی این منطقه با اسلام شد که موجب حرکت‌های اسلامی در کشورهایی از جمله ازبکستان و تاجیکستان شد.

رئیس خبرگزاری آزادگان افزود: با گذشت سالها متاسفانه این حرکت‌های اسلامی با مشکل روبه‌رو شد و برخی از آنها نابود شد. حرکت گروه‌های اسلامی در ازبکستان یکی از نمونه‌های آنها بود. 

وی تصریح کرد: یک فاجعه در آسیای مرکزی در حال شکل گرفتن است و دلیلش نبود رسانه‌های خوب اسلامی در این منطقه است. آسیای مرکزی زمانی پیکره جداشده از جامعه اسلام بود که به فرموده امام خمینی به آن برمی‌گشت اما بعد از ۲۰ سال هنوز توجه کافی به این منطقه نشده است. مردم این منطقه تشنه اسلام هستند.

رئیس خبرگزاری آزادگان اضافه کرد: امروز این منطقه از دوسو مورد هجمه قرار گرفته است، اول از سوی نیروهای باقی‌مانده شوروی، سکولارها و فرقه‌هایی مانند بودایی‌ها و دوم فرقه‌های منحرف اسلامی.

وی گفت: رسانه‌ها نقش موثری در هدایت جامعه دارند. رسانه‌های موفق می‌توانند مولد حرکت‌های اجتماعی باشند اما در کشورهایی مانند ازبکستان و تاجیکستان این رسانه در دست دولت است و اسلامی نیست. 

رئیس خبرگزاری آزادگان در پایان گفت: در سال‌های گذشته با بیداری اسلامی و توجه مقام معظم رهبری به این منطقه دشمنان اسلام دست در دست هم دادند تا در برابر مسلمانان قرار بگیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما