شناسهٔ خبر: 16624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت برنامه های جذاب راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت برنامه های جذاب برای اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی، تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ ˈعبدالرضا عزیزیˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراحل تولید فیلم ˈالله مزارˈ در روستای ˈدوینˈ شیروان افزود:امروز تلاش فرهنگی دشمن در قالب جنگ نرم این است که با فناوری نوین، ذهن و افکار جوانان جامعه را زیر تأثیر قرار دهد، که جوانان اسلامی فرصتی برای پرداختن به فرهنگ اصیل خود نداشته باشند.

وی گفت: دشمن دنبال آن است تا با نابودی هویت فردی جوانان و واده ها، به مقابله با ایمان، اعتقادات و باورهای انسان ها برخیزد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تهیه کنندگان فیلم ˈالله مزارˈ افزود: ما می توانیم با تولید و پخش آثاری از این دست، با درونمایه فرهنگ غنی بومی و محلی، غنای فرهنگی خود را به رخ جهانیان کشیده و از سویی جوانان خود را پای برنامه هایی مفید و اثرگذار بنشانیم.

عزیزی اظهارکرد: فیلم الله مزار که گوشه ای از فرهنگ کرمانج های خراسان شمالی را تصویر می کند یک پدیده اجتماعی است که نمایش آن می تواند بر هر بیننده ای در هر جایی از ایران اسلامی تاثیر مثبت بگذارد.

وی ساخت فیلم به زبان های محلی کردی، ترکی و ...، و حمایت از این فرهنگ را موجب احیای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، و انتقال آن به نسل های آینده دانست.

فرماندار شیروان نیز گفت: امروز قرآن و تقویت بنیان های دینی جامعه و حاکمیت ارزش ها و معارف الهی نقش موثر و بسزایی در بحث توسعه فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دارد.

ˈعباسعلی صفاییˈ افزود: مبنای توسعه فرهنگی بویژه که در نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب نیز بر ˈفرهنگˈ تاکید شده، باید بر الگوپذیری از منابع دینی و اسلامی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

ˈالله مزارˈ یک قصه ایلیاتی است که در فضایی روستایی، بخشی از آداب و رسوم مردم کرمانج خراسان شمالی را به تصویر می کشد.

این فیلم تلویزیونی که عمده دست اندرکاران و عوامل تولید آن شیروانی هستند در روستاهای ˈدوین و گلیانˈ و منطقه ییلاقی ˈگلولˈ در مرز ترکمنستان تصویربرداری می شود.

نظر شما