شناسهٔ خبر: 16652 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجربیات ایران در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به بنگلادش منتقل شود

"شمیم افضل"، رئیس بنیاد اسلامی بنگلادش در نشست فرهنگی - قرآنی که از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در داکا برگزارشد، خواستار انتقال تجربیات ایران در زمینه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست فرهنگی - قرآنی رایزنی فرهنگی کشورمان در داکا با حضور شمیم افضل رییس بنیاد اسلامی بنگلادش، سیف زاده سرپرست سفارت و اصغر خسروآبادی سرپرست رایزنی فرهنگی ایران، علیرضایی نماینده جامعه المصطفی در بنگلادش ، طارق سراجی رییس گروه زبان و ادبیات فارسی  و مدیران ارشد بنیاد اسلامی بنگلادش ، معاونین  و جمعی از کارشناسان این بنیاد و دو نماینده قرآنی بنگلادش که برای شرکت در سی و یکمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران  انتخاب شده اند، برگزار شد.

"شمیم افضل"، رییس بنیاد اسلامی بنگلادش در این نشست ابراز امیدواری کرد که این دیدار فتح بابی برای ارتباط بیشتر رایزنی فرهنگی ایران با این بنیاد باشد.

وی افزود: جنس کار رایزنی فرهنگی ایران با بنیاد اسلامی بنگلادش خیلی نزدیک است و ما حوزه‌های فعالیتی مشترک فراوانی با هم داریم که با تدوین برنامه‌هایی جامع، فعالیت های مشترک خود را آغاز کنیم .

"شمیم افضل" در ادمه سخنان خود پیشنهاد کرد: ماه مبارک رمضان می تواند فضای خوبی برای حضور پر رنگ تر رایزنی فرهنگی ایران در مسجد بیت المکرم برای انجام فعالیت‌های قرآنی ، برگزاری نمایشگاه و انجام ملاقات‌های بیشتر برای ادامه کارهای مشترک دو مجموعه فرهنگی اسلامی باشد.

رییس بنیاد اسلامی بنگلادش، همچنین گفت: در زمینه‌های چاپ و نشر کتاب، نقاط مشترک زیادی داریم و بنیاد اسلامی بنگلادش آماده‌ی همکاری در زمینه‌های مختلف با رایزنی فرهنگی ایران است و در مواردی همچون برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، نیازمند کمک و انتقال تجربیات ایران توسط رایزنی است. لذا از رایزنی تقاضا داریم تجربیات ایران را به ما انتقال دهند تا در سال های آینده شاهد برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی در بنگلادش باشیم.

همچنین در این نشست "خسروآبادی" سرپرست رایزنی فرهنگی ایران نیز فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش را تشریح و تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها بر اساس بندهای موجود در تفاهم نامه‌ی علمی_ آموزشی امضا شده بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش است که در نهایت آشنایی و نزدیکی دو کشور به لحاظ فرهنگی ، ترویج زبان و ادبیات  فارسی ، تعاملات اسلامی، دینی و......است.

وی افزود: رایزنی فرهنگی ایران تمام تلاشش را خواهد کرد تا تجربیات ایران را در زمینه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به بنیاد اسلامی بنگلادش منتقل کند.

"سیف زاده " سرپرست سفارت ایران در بنگلادش نیز در رابطه با تعامل و تفاهم فرهنگی میان ایران و بنگلادش، گفت: از تفاهم  و تعامل به وجود آمده بین رایزنی فرهنگی ایران و بنیاد اسلامی بنگلادش خرسندم و در موقعیت کنونی ضروری است.

وی در ادامه، تصریح کرد: هرچه تعامل بیشتری باهم داشته باشیم می توانیم، حوزه های کاری مشترک بیشتری را برای خود تعریف کنیم که نتیجه این فعالیت‌های مشترک ارایه راهکارهای مناسب برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام خواهد بود.

همچنین مقرر شد برای شروع کار مشترک رایزنی فرهنگی و بنیاد اسلامی بنگلادش، در کتابخانه ی بزرگ مسجد بیت المکرم فضایی در اختیار رایزنی فرهنگی قرار گیرد تا آن را با کتاب های مناسب و منشورات خود، تابلوهای قرآنی و ایرانشناسی تجهیز کند و به عنوان بخش ایران  به طور دایمی نامگذاری شود. همچنین غرفه ای برای انجام امور نمایشگاهی در این فضا برای ماه مبارک رمضان در اختیار قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما