شناسهٔ خبر: 16657 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیئت ویژه رسیدگی به تخلفات ناشران قرآنی تشکیل می‌شود

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: همکاری و تعامل دوجانبه سازمان دارالقرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب جلوگیری از بروز برخی مشکلات مربوط به حوزه چاپ و نشرقرآن کریم شده و ارتقاء آن می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ احمد جاجی‌شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور رییس سازمان دارالقرآن الکریم و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی بیشتر به امور مربوط به حوزه چاپ و نشر قرآن کریم، اظهار داشت: در جلسه‌ای که روز گذشته با علی شجاعی صاعین مدیر کل دفتر طرح و توسعه کتاب و کتابخوانی و محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم چند محور در رابطه با نحوه رسیدگی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت.

در ماه‌های اخیر برخی از ناشران بدون مجوز چاپ یا نشر، اقدام به توزیع قرآن کرده‌اند

وی با بیان اینکه تعامل سازمان دارالقران الکریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه رسیدگی به تخلفات تعداد معدودی از ناشران قرآنی سبب ارتقای وضعیت چاپ و نشر قرآن در کشور می‌شود، ادامه داد: در ماه‌های اخیر برخی از ناشران بدون داشتن مجوز چاپ یا نشر اقدام به توزیع قرآن کرده بودند که در جلسه روز گذشته درباره نحوه رسیدگی به این موضوع تصمیماتی اتخاذ شد.

حاجی‌شریف با اشاره به نحوه رسیدگی به امور مذکور تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار شد هیئت ویژه رسیدگی به تخلفات ناشران قرآنی با حضور یک نماینده از سازمان دارالقرآن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود و تخلفات این قبیل از ناشران قرآنی را بررسی کند. 

وی بررسی متن عربی کتاب‌های تفسیر قرآن کریم و همچنین قرآن های ۱۲۰ حزبی و مفاتیح را یکی دیگر از مصوبات جلسه روز گذشته با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: در برخی از کتاب‌های تفسیر قرآن متن عربی نوشته می‌شود که بر اساس تصمیم‌گیری‌ها قرار است از این پس متن عربی این کتاب‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال شود تا ما آنها را پس از بررسی توسط کارشناسان این سازمان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد ارجاع دهیم که البته تحقق این امر منوط به برنامه ریزی های اولیه و تهیه مقدمات اجرای طرح توسط مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

معاون نظارت برچاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم،‌ با اشاره به برخی از نارسایی‌ها در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم، گفت: برای رفع مشکلات پیش آمده دراین حوزه قرار است پیش نویسی در این خصوص به مراکزی همچون اتحادیه چاپخانه داران واتحادیه صحافان قرآن، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، اتحادیه ناشران، تعاونی ناشران، انجمن اسلامی ناشران استان‌ها و کلیه چاپخانه‌ها و صحافی‌ها و مراکز مرتبط مانند لیتوگرافی‌هاو ... دراستان‌ها ابلاغ شود.

وی برگزاری این جلسه را گامی مثبت درجهت تعامل هرچه بیشتر سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری مستمر چنین جلساتی گامی مؤثر درجهت ارتقاء وضعیت چاپ و نشر قرآن در کشور برداریم.

نظر شما