شناسهٔ خبر: 16810 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قاری و داور مصری: علاقه و توجه آیت‎الله خامنه‎ای نسبت به قرآن عامل پیشرفت قراء ایرانی است

استاد محمد عبد الوهاب الطنطاوی، داور مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور مصر گفت: یکی از دلایل اصلی پیشرفت قراء ایرانی علاقه و توجه آیت الله خامنه ای رهبر ایران نسبت به قرآن و داشتن زندگی قرآنی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، استاد محمد عبد الوهاب الطنطاوی خضر، داور وقف و ابتدا سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران از کشور مصر، پیرامون سطح داوری این دوره از مسابقات و تفاوت آن نسبت به دوره های گذشته و یا مسابقات بین المللی کشورهای دیگر گفت: هیئت داوران سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم از بهترین ها هستند و خروجی آن دقت بالایی که در داوری دارند می باشد.

داور وقف و ابتدا سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم از کشور مصر با اشاره به سطح بالای قراء و حفاظ ایرانی اظهار داشت: قاریان ایرانی از تنوع صوت و طنین بسیار خوبی برخوردار هستند و این ویژگی باعث شده در دنیا و دیگر کشورهای اسلامی مطرح باشند و این نشان می دهد ایران در بحث قرائت جای خود را در دنیا پیدا کرده است.

استاد طنطاوی یکی از دلایل اصلی پیشرفت قراء ایرانی را علاقه و توجه آیت الله خامنه رهبر ایران نسبت به قرآن و داشتن زندگی قرآنی دانست و گفت: آیت الله خامنه ای خود اهل قرآن و قرآن دوست هستند و این خود باعث شده مردم کشور ایران نیز با توجه به این مهم و به تاکیدات معظم له در خصوص قران در کشورشان جامه عمل بپوشانند. آیت الله خامنه علاقه بسیاری به قراء و حفاظ دارند و من از مخافل قرانی که در حضور ایشان تشکیل می شود همواره نهایت لذت را می برم.

داور وقف و ابتدا سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور مصر با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۱ تا کنون بیش از شش مرتبه به این برای قرائت در محافل و داوری مسابقات قران سفر کرده است گفت: خاطرات خوبی از سفر هایم به ایران دارم چرا که مردم این کشور بسیار مهمان نواز و اهل قرآن هستند. مردم ایران علاقه بسیاری به استماع قران دارند و این در میان قاریان مصری زبانزد است.

نظر شما