شناسهٔ خبر: 16845 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم زندگی مادر «ترزا» اکران می‌شود

فیلم‌ «نامه‌ها» که به زندگی مادر «ترزا»، چهره تاثیرگذار تاریخ می‌پردازد از پنجم دسامبر در این کشور اکران می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ فیلم زندگی‌نامه مادر ترزا با عنوان «نامه‌ها» با بازی «ژولیت استیونسون» و «مکس فن سیدو» اکران خود را از پنجم دسامبر همزمان با هفدهمین سالروز درگذشت وی در سینماهای آمریکا آغاز می‌کند.

عمده فیلمبرداری فیلم «نامه‌ها» در کشورهای هند و انگلیس صورت گرفته است که به زندگی «مادر ترزا» از طریق نامه‌های نوشته شده توسط او به دوست قدیمی و مشاورش «سلسته فن اگزم» در طول 50 سال می‌پردازد.

«ویلیام رید» که کارگردانی و نویسندگی فیلم زندگی‌نامه مادر «ترزا» را بر عهده دارد گفت: در طول 14 سال گذشته با عشق بر روی این فیلم کار کرده‌ام، چرا که مادر «ترزا» تاثیر ماندگاری بر زندگی همه ما داشته است.

«اگنس گونجا بویاجیو» معروف به مادر ترزا راهبه کاتولیک آلبانیایی و موسس ماموران امور خیریه در هند بود. وی در سال ۱۹۲۸ به هندوستان رفت و به گروه "tas" پیوست و به‌ خاطر ارادتی که به "ترزا اهل آویلا"، راهبه اسپانیایی و بنیانگذار یکی از جریان‌های رهبانیت و خدمات خیرخواهانه داشت، نام ترزا را برای خود برگزید.

مادر ترزا به خاطر خدمات انسان‌دوستانه‌اش سال ۱۹۷۹، جایزه نوبل صلح را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۰۳ از طرف پاپ ژان‌پل دوم آمرزیده شناخته شد.

نظر شما