شناسهٔ خبر: 16863 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمی از آنجلینا جولی که بیشتر مخاطبانش زنان و دختران هستند

«شریر»، «شیطان صفت» یا «Maleficent» هر جور که بخواهیم فیلم جدید کمپانی دیسنی را بنامیم ، این فیلم شروعی توفانی را در آمریکا و جهان تجربه کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «شریر» جدیدترین فیلم آنجلینا جولی که در آن برای کمپانی دیسنی بازی کرده است، بازسازی افسانه «زیبای خفته» همین کمپانی است.

این فیلم موفق شد تا در اولین آخر هفته نمایشش در آمریکا با فروش 70 میلیون دلاری در راس باکس آفیس قرار بگیرد و در همین زمان در دنیا نیز بیش از 100 میلیون دلار فروش کرد.

این فیلم که مخاطبان زیادی در میان زنان و دختران جوان به دست آورده با نمایش در 3948 سالن سینما در آمریکا از پنج شنبه موفق شد تا فروشی 70 میلیون دلاری را ثبت کند.

این قصه پریان با ماجرایی اکشن با فروش 100.6 میلیون دلاری اش در همین مدت در دیگر کشوریها جهان در مجموع 170.6 میلیون دلار فروش کرده است.

در همین حال فیلم جدید ست مک فارلین با عنوان «یک میلیون راه برای مردن در غرب» چندان خوش شانس نبود و با اکران در 3158 سینما تنها 17.1 میلیون دلار فروش کرد و فیلم سوم آخر هفته آمریکا شد. این در حالی است که ست مک فارلین دو سال پیش در همین زمان با فیلم «تد» 54.5 میلیون دلار فروخته بود.

جایگاه دوم باکس آفیس آمریکا نیز نصیب فیلم «مردان ایکس: روزهای آینده گذشته» شد که با کاهش 64 درصدی در دومین هفته نمایشش موفق شد تا 32.6 میلیون دلار کسب کند و فروش کلی اش را به 162.1 میلیون دلار برساند. این فیلم در بازار جهانی 95.6 میلیون دلار فروش کرد و با محاسبه فروش هفته پیش در بازار جهانی، در کل 338.1 میلیون دلار در بازار جهان و در مجموع 500.2 میلیون دلار فروش کرده است.

آنجلینا جولی با این فیلم پرفروش ترین هفته آغازین را در میان فیلم هایش تجربه کرده است. او با «کونگ فو پاندا» در سال 2008، فروش 60.2 میلیون دلاری و با «تحت تعقیب» در سال 2008 فروشی 50.9 میلون دلاری را تجربه کرده بود. فیلم «خانم و آقای اسمیت» نیز در سال 2005 در هفته اول نمایشش 50.3 میلیون دلار فروخته بود.

در بازار جهانی مخاطبان زن 60 درصد تماشاگران این فیلم را تشکیل داده اند و 30 درصد افرادی که بلیت تماشای این فیلم را خریده اند زیر 18 سال سن داشته اند.

بالاترین آمار فروش دیسنی از این فیلم در آمریکای لاتین کسب شد.

دیسنی برای تولید این فیلم 175 میلیون دلار هزینه کرده و به نظر می رسد هنوز به زمان بیشتری برای اعلام این که این فیلم موفق بوده نیاز است.

این در حالی است که فیلم «آز بزرگ و قدرتمند» که مارس 2013 اکران شد در آخرهفته اول نمایشش 79 میلیون دلار فروش کرده بود و «آلیس در سرزمین عجایب» در سال 2010 فروشی 116 میلیون دلاری را ثبت کرد.

در کنار آنجلینا جولی که در «شریر» در نقش منفی ظاهر شده، اله فانینگ در نقش پرنسس آئورورا بازی کرده و کارگردان فیلم رابرت استرامبرگ است.

نظر شما