شناسهٔ خبر: 16874 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح توسعه دانشگاه تهران از سر گرفته می‌شود

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اعلام کرد: طرح و توسعه دانشگاه تهران در سال جاری از سرگرفته می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ اسماعیل دوستی گفت: طرح و توسعه دانشگاه تهران سال 82 مصوب شد که براساس این مصوبه قرار شد اطراف دانشگاه تهران حد فاصل بلوار کشاورز، خیایان کارگر، خیابان انقلاب و خیابان وصال آزاد سازی شود.

وی ادامه داد: دولت وقت به مدت دو سال به صورت جدی برای طرح و توسعه دانشگاه تهران اعتبار اختصاص داد و تا حدود 30 درصد هم زمین های اطراف دانشگاه خریداری شد اما متاسفانه بعد از مدتی در زمان ریاست دکتر فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران، طرح توسعه دانشگاه تعطیل شد و دولت نیز دیگر بودجه ای اختصاص نداد.

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با اشاره به پیگیری شورای شهر برای از سر گرفتن طرح و توسعه دانشگاه تهران گفت: اخیرا ما پیگیری کردیم و تذکر دادیم، دکتر فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری که خود مدتی ریاست دانشگاه تهران را داشته و خود از طرفداران این طرح است بعد از تذکرات به صورت جدی قضیه را دنبال می کند.

وی افزود: برهمین اساس دکتر فرجی دانا با دکتر قالیباف نشستی دراین زمینه برگزار کرده و به توافقاتی نیز رسیده و برنامه ریزی های خوبی نیز در این زمینه صورت داده اند همچنین دکتر فرجی دانا دراین زمینه با دولت نشستی داشته است.

دوستی با بیان اینکه اگر اعتبارت تامین شود طرح توسعه دانشگاه تهران امسال از سر گرفته می شود، افزود: برنامه ما این است که این طرح به صورت جدی و با قدرت ادامه یابد و اطراف دانشگاه خریداری و ساماندهی شود تا دانشگاه تهران به عنوان یک قطب علمی و فرهنگی در جهان مطرح شود.

به گزارش مهر، دوسال گذشته قرار بود با کمک معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری و موافقت مجلس شورای اسلامی اعتباری برای خرید املاک و شروع مجدد طرح تعیین شود که به دلیل مشکلات بودجه ای و عدم پرداخت تخصیص های عمرانی، این اعتبار پرداخت نشد و موجب شد طرح و توسعه دانشگاه تهران همچنیان متوقف بماند که امسال با تذکر شورای شهر این طرح دوباره از سرگرفته می شود.

نظر شما