شناسهٔ خبر: 16925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از کتابخانه ملی بازدید کردند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران علاوه بر بازدید از این کتابخانه، با سیدرضا صالحی‌امیری دیدار کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ از زمانی که سیدرضا صالحی امیری با حکم رئیس جمهور دولت یازدهم به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب شده است، تعداد بسیاری از مسئولان و مقامات سیاسی و فرهنگی با این شخص ملاقات داشته و به بازدید از کتابخانه ملی پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، اشاره کرد.

امروز نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن دیدار از بخش‌های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با صالحی امیری رئیس کتابخانه به گفت‌وگو پرداختند

بر اساس این گزارش، سازمان‌ اسناد و کتابخانه‌ ملی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مؤسسه‌ای‌ آموزشی‌، پژوهشی‌، علمی‌ و خدماتی‌ است‌ که‌ اساسنامه‌ آن‌ به‌ تصویب‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ رسیده‌ است‌ و ریاست‌ عالیه‌ آن‌ با رئیس‌ جمهوری‌ است‌.

شکل‌گیری‌ رسمی‌ کتابخانه‌ ملی‌ به‌ سال‌ 1316 بازمی‌گردد. در سال‌ 1358 مرکز خدمات‌ کتابداری‌، و در سال‌ 1378 سازمان‌ مدارک‌ فرهنگی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در کتابخانه‌ ملی‌ ادغام‌ شدند و سرانجام‌ در سال‌ 1381 با تصویب‌ شورای‌ عالی‌ اداری‌، کتابخانه‌ ملی‌ و سازمان‌ اسناد ملی‌ با هم‌ ادغام‌ شدند و سازمان‌ فعلی‌ شکل‌ گرفت‌. اکنون‌ این‌ سازمان‌ در دو ساختمان‌ مستقل‌ «کتابخانه‌ ملی‌ ایران‌» و «گنجینه‌ اسناد ملی‌ ایران‌» فعالیت‌ دارد .

برچسب‌ها:

نظر شما