شناسهٔ خبر: 16930 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد امام خميني(ره) در استراليا

مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سال عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در یکی از سالن های اجتماعات شهر سیدنی برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در این مراسم سخنرانان به اظهار نظر پیرامون ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل(ره)  و تاثیر حرکت ایشان در دنیای امروز پرداختند.

"شیخ جعفر فتح الله" از شخصیت های روحانی تشیع در سیدنی طی سخنانی اظهار داشت: امام راحل(ره)  را نه تنها جهان اسلام بلکه غیر مسلمانان نیز به عنوان یک رهبر مقتدر که معادلات معمول را به هم ریخت و طرح نوینی در انداخت، می شناسند.

وی با ذکر خاطره ای يادآور شد: کتاب هایی که در مورد امام خمینی نوشته شده بود در کشور برمه و در بین بوداییان و رهبرانشان به رغم ممنوعیت حاکمیت، دست به دست می گردد." فتح الله" حکومت امام را حکومت بر دل ها دانست و برپایی مراسم مشابه در سرتاسر جهان را نشان از نفوذ روزافزون امام در جوامع مسلمانان و غیر مسلمانان دانست.

" حیدر نعامی" ،امام خمینی(ره) را ناجی بشریت از جاهلیت مدرن خواند و اظهار كرد: جهانیان به خصوص مسلمانان تا جهان و اسلام باقی است مدیون امام خمینی(ره) خواهند بود. امروز بر اساس آموزه های امام خمینی است که ایران به رغم تحریم ۳۰ ساله هنوز بر روی پای خود ایستاده و قوی تر از گذشه در تمامی صحنه های بین المللی حضور دارد.

وي افزود: امام خمینی غلط بودن تئوری جدایی دین از سیاست را اثبات کردند و با کتاب" چهل حدیث" خود نقشه راه مناسبی را برای رستگاری مسلمانان به یادگار گذاشت. اگر می خواهید شعله های انقلاب همچنان شعله ور بماند باید روحیه انقلابی را در وجود خود و خانواده و جامعه زنده نگاه داریم.

"سید احمد زکی حسینی" از روحانیون افغانی مقیم سیدنی، رمز موفقیت امام خمینی(ره) را پیروی از قرآن و پیامبر و سیره ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: به برکت امام خمینی(ره)  و انقلاب اسلامی شیعه در سراسر دنیا در حال گسترش است و تعداد زیادی در آفریقا، آسیا و خاورمیانه به شیعه روی آوردند.

وی نگرانی دولتها از جمله دولت مالزی و هجمه های فراوان دولتی و غیردولتی علیه شیعه را نشان از گسترش آن دانست.

حسینی امام را یک روشنفکر تمام عیار دینی دانست که بسیاری از روشنفکران دینی و غیر دینی مجذوب اخلاق و گفتار او بوده و هستند.

"شیخ زائدالسلامی" طی سخنانی اظهار كرد: سال های زیادی باید بگذرد تا ابعاد شخصیتی امام کشف شود. ايشان عارف، سالک، فیلسوف، مفسر، محدث، مجاهد فی سبیل الله و مدافع مستضعفین در سرتاسر جهان بود. قبل از انقلاب صدایی از شیعه در جهان وجود نداشت اما امروز به برکت وجود امام خمینی و انقلاب اسلامی صدای رسای شیعه در همه جا قابل شنیدن است. این برای اولین بار است که قانون اساسی یک کشور ملهم از شریعت نبوی است.

"فرحت جبل عاملی " با برشمردن وظایف انبیا از جمله اعلام وحی، تزکیه نفوس و تعلیم کتاب الهی، امام را جانشین بر حق پیامبران و ائمه (ع) دانست که با پیروی از آنان وظایف آن ها را به صورت عملی در جامعه پیاده کرد.
 
وي گفت: پیامبر اسلام انقلاب کرد و جاهلیت را از بین برد. حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) انقلاب سیاسی کردند و موضوع امامت را تثبیت نمودند. امام حسین (ع) انقلابی نظامی کرد و از انحراف دین پیامبر جلوگیری نمود. امام پنجم و ششم (ع) انقلاب علمی را پایه گذاری کردند. و در دوران غیبت، ولایت فقیه راهبرد عملی و ولی فقیه عهده دار امور مسلمین است. ممکن است علمای مختلف نظرات متفاوتی در گستره اختیارات ولی فقیه داشته باشند اما در اصل وجودی آن اشتراک نظر دارند و امام خمینی این جایگاه را برای همه تبیین نمود.

جبل عاملی در ادامه گفت: ما در زمان پیامبر و ائمه نبودیم تا پیام ایشان و سیره عملی آن ها را بشنویم و ببینیم اما می توانیم آن ها را در مطالعه افکار و اعمال امام خمینی بیابیم. ایشان شعار هیهات من الذله را عملا تبیین نمود و حضور خود را در جهان اسلام و دنیا جاودانه ساخت. ايشان هم اکنون در میان ماست در فلسطین است در جنوب لبنان و بحرین است در بین مدافعین حرم زینب(س) است وآیت الله خامنه ای یادگار واقعی ایشان در بین ماست.

"حسین دیرانی" از لبنان و آقای حسیب از فعالان افغانی در سیدنی اشعاری در رثای امام خمینی به زبان عربی، انگلیسی و فارسی قرائت کردند. همچنین دو کلیپ در مورد انقلاب اسلامی و نقش امام خمینی در آن و سخنرانی سید حسن نصرالله در مورد امام (ره) به زبان انگلسیس و عربی پخش گردید.
گفتني است کتابچه منتشره از سوی رایزنی فرهنگي ايران به همراه زندگی نامه امام خمینی و گفته های دیگران درباره ایشان و منتخبی از اشعار امام به زبان انگلیسی در ۵۲ صفحه بین شركت كنندگان مراسم توزيع شد.

همچنین در خبر دیگری آمده است مراسم بيست و پنجمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به همت نمايندگي فرهنگي كشورمان در نخجوان برگزار مي شود.

اين مراسم با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين افسربيگي از فضلاي حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

 سه تن از شخصيتهاي علمي، ديني و فرهنگي نخجوان با هماهنگي و حمايت وابستگي فرهنگي كشورمان جهت شركت در مراسم سالگرد امام راحل (ره) عازم ايران شدند.

 


 

نظر شما