شناسهٔ خبر: 17039 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاونت حقوقی ارشاد در حال اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان از در دست انجام بودن اصلاح ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم در معاونت حقوقی وزارت ارشاد خبر داد و گفت: متن نهایی به زودی تدوین و جهت تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از پیگیری نامه ارسال شده اتحادیه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه اصلاح آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم در معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست انجام است و به زودی متن نهایی تدوین و به هیئت دولت جهت تصویب ارائه می‌شود. ما پیش از این در نامه‌ای به وزیر ارشاد خواستار اصلاح ماده ۱۲ این آیین‌نامه شده بودیم.

وی ادامه داد: هم‌چنین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست تصویب است،‌ ما نیز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشغول رایزنی هستیم که اقدامات لازم در خصوص دفاع از حقوق ناشران و کتابفروشان مبنی بر معافیت از پرداخت مالیات  انجام شود.

آموزگار تصریح کرد: در ماده ۱۳۰ قانون مالیات‌های مستقیم به چهار فعالیت مطبوعاتی، انتشاراتی، فرهنگی، هنری و اخیراً‌ قرآنی اشاره شده است که این فعالیت‌ها مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند،‌ البته یک  تبصره دارد و آن اینکه شرط برخورداری از معافیت مالیاتی ارائه  اظهار‌نامه، تزازنامه و تکالیف مذکور است،‌ ما به عنوان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به این تبصره انتقاد داریم،‌ چرا که اگر قانون‌گذار گفته این فعالیت‌ها باید معاف از مالیات شوند،‌ با هدف و نیت حمایت از اینگونه فعالیت‌هاست.

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که اردیبهشت سال گذشته در دیدار با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت خواستار اجرای قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان شده و  طی ماه‌های اخیر همواره خواستار اصلاح ماده ۱۲  آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم شده بود،‌ پس از پایان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار اصلاح آیین‌نامه مربوطه شده بود.

نظر شما