شناسهٔ خبر: 17048 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علت عدم بررسی گزینه ریاست دانشگاه تهران در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی علت اصلی مطرح نشدن گزینه ریاست دانشگاه تهران در تازه ترین جلسه این شورا را مطرح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، وزیر علوم اواخر اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران و در جمع خبرنگاران قول داد که در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف رئیس دانشگاه تهران را یکسره می کند اما علیرغم این وعده و قولی که رسانه ای شد، جلسه سه شنبه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون مطرح شدن دانشگاه تهران برگزار شد.

پیگیریهای خبرنگار مهر از برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی حاکی از آن است که فرجی دانا هنوز نامه ای مبنی بر معرفی گزینه ریاست دانشگاه تهران را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال نکرده است.

به گفته یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، طبق روال لازم است نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود و اعضای شورا از قبل در جریان این نامه قرار گیرند سپس درباره گزینه مدنظر بحث و بررسی صورت گیرد. اما تاکنون نامه ای از وزیر علوم نرسیده و بنابراین این موضوع قابل طرح در جلسه شورا نبوده است.

به گزارش مهر، این برای نخستین بار است که تعیین رئیس یک دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به گونه ای دیگر مقرر است که تعیین شود. در گذشته ابتدا برای یک دانشگاه بر اساس آیین نامه مدیریت دانشگاهها سرپرست معین می شد سپس آن سرپرست به شورا معرفی و از آنجا رای اعتماد می گرفت.

اما برای رئیس دانشگاه تهران این روند کمی متفاوت شده است. هر چند برای این دانشگاه یک سرپرست معین شده اما به جز محمد حسین امید که هم اکنون مسئولیت این دانشگاه را بر عهده دارد، گزینه های دیگر هم برای ریاست مطرح شده اند و حال این سوال پیش می آید که آیا امید به عنوان گزینه اصلی ریاست رای اعتماد را از شورای عالی انقلاب فرهنگی به دست می آورد و رئیس می شود یا سایر گزینه ها؟

 

نظر شما