شناسهٔ خبر: 17069 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت مستند زندگی آزاده «شهید راحت‌خواه»

محسن جهانبانی کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر از ساخت مستندی خبر داد و گفت: مستندی با عنوان «قاصدی از کوی عشق» شرح حال زندگی آزاده شهید راحت‌خواه است که در دوران اسارت در بیمارستان موصل به شهادت رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محسن جهانبانی، فارغ التحصیل رشته‌ تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر است که ۸ سال سابقه اسارت در اردوگاه‌های عراق را دارد. او   از تهیه مستندی پیرامون زندگی شهید "محمدحسین راحت‌خواه" خبر داد و گفت: مستندی با عنوان «قاصدی از کوی عشق» شرح حال زندگی آزاده شهید راحت‌خواه است که در دوران اسارت در بیمارستان موصل به شهادت رسید. راحت‌خواه بعد از تحمل ۳ سال اسارت با درد و رنج و سختی در موصل به شهادت رسید و پیکر مطهر او بعد از ۱۵ سال به خاک کشور بازگشت.

جهانبانی در فیلم‌های نام آشنایی همچون "خلبان" ساخته جمال شورجه، "بهترین تابستان من"، "نفوذی"، "سریال حضرت یوسف(ع)" و"مردی از جنس بلور"  به ایفای نقش پرداخته و در فیلم"اخراجی های ۲" که بعلاوه نقش آفرینی در آن، مشاور کارگردان هم بود. وی در ادامه تصریح کرد: برای تهیه این مستند سراغ پدر و مادر  شهید رفتم و خاطرات مرتبط با او را جویا شدم. مراحل مختلف و پرکار این مستند به پایان رسیده و اکنون در مرحله تدوین است و به زودی برای پخش آماده خواهد شد.

«محمد حسین راحت‌خواه» اهل ایذه بود. در اردوگاه که بود، تمام وقتش را گذاشته بود برای بچه‌ها و به زخمی‌ها خدمت می‌کرد. وقتی سرطان معده به جانش افتاد و بردندش بیمارستان، همه چشم انتظار آمدنش بودند. نمازهای خاشعانه‌اش، پزشک عراقی را در بیمارستان متأثر کرده بود. یک روز نمازش را که خواند، یک تشت خواست. سرش را کرد توی تشت، یک لَخته‌ی بزرگ از دهانش بیرون ریخت. بعد هم آرام به شهادت رسید. پزشک عراقی، طاقت را از دست داده بود و زار زار گریه می‌کرد.مزارش هم در قبرستان «وادی عکاب» غریب بود. صلیب سرخ فقط گزارش داد: «قبر شماره‌ ۴۷»

برچسب‌ها:

نظر شما