شناسهٔ خبر: 17103 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش سری جدید مجموعه «حدیث سرو» از شبکه یک سیما

سری جدید مجموعه «حدیث سرو» از روز دوشنبه ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در قسمت اول سری جدید مجموعه «حدیث سرو»، زندگی جمال سالکان آیت الله سیدجمال‌‌الدین گلپایگانی از عالمان و عرفای متاخر در قالب مستند، بازسازی، تهیه و تولید شده است.

تولید این مجموعه در سال ۹۰ آغاز و تاسال ۹۳ ادامه یافته و تصاویر بازسازی این مجموعه در شهر اصفهان و کشور عراق تولید شده است. در این مجموعه با بیش از بیست نفر از شاگردان و کارشناسان گفتگو شده است که خاطرات شگفت انگیزی از ایشان بیان کرده اند، همجنین تصاویر بدیعی از قبرستان وادی السلام در نجف اشرف و حرم امیرمومنان گرفته شده و در قسمت‌های مختلف این مجموعه پخش خواهد شد. برخی از کسانی که آیت الله سیدجمال‌الدین گلپایگانی را از نزدیک ملاقات کردند، به دلیل کبر سن از دنیا رفته اند وگفتگوهای آنان برای نخسین بار از سیما پخش می‌شود.

عبدالکریم عرشی تهیه‌کننده «حدیث سرو»، جواد توانا نویسنده و کارگردان، مجتبی راعی تدوین، میثم ریاحی مدیر تصویربرداری بخش بازسازی، حسین ناظریان مدیر تصوی برداری بخش عراق، حبیب خزاعی‌فر و فرید سعادتمند  آهنگساز، آرش قاسمی صدا گذار و آنه محمد ایری طراح صحنه و لباس از عوامل حدیث سرو هستند.

تاکنون مجموعه حدیث «سرو زندگی» آیات بزرگواری همچون ملاحسینقلی همدانی، شیخ محمد بهاری، ملکی تبریزی، سیدعلی قاضی، شیخ جواد انصاری همدانی، شیخ عباس قوچانی، محمد علی شاه آبادی به تهیه کنندگی عبدالکریم عرشی و کارگردانی آقایان عبدالرسول گلبن، جلیل سامان و جواد توانا و مجموعه های آیت الله نجفی مرعشی و شهید دستغیب به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالرسول گلبن و مجموعه آیت‌الله بهجت به تهیه‌کنندگی محمد داوودی وکارگردانی محمدرضا کریمی‌راد پرداخته و از شبکه‌های سیما پخش شده است.

نظر شما