شناسهٔ خبر: 17107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش "جایگاه هنر شیعی در تبیین مفاهیم و ارزشهای هنر اسلامی" برگزار می‎شود

مرکز تحقیقات هنر اسلامی نگاره نخستین همایش علمی و پژوهشی "جایگاه هنر شیعی در تبیین مفاهیم و ارزشهای هنر اسلامی" را در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مرکز تحقیقات هنر اسلامی نگاره با همکاری مؤسسه آموزش عالی گنجینه هنر و مؤسسه مطالعات هنر اسلامی، نخستین همایش علمی و پژوهشی "جایگاه هنر شیعی در تبیین مفاهیم و ارزشهای هنر اسلامی" را در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می کند.

شناسایی و نقش آموزه های هنری تشیع در تاریخ هنری جهان اسلام، از اهداف اصلی این همایش می باشد.

دکتر مهناز شایسته فر دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و نیز مدیرعامل موسسه مطالعات هنر اسلامی دبیر علمی این همایش را بر عهده دارد.

مؤسسه مطالعات هنر اسلامی با برگزاری همایش جایگاه هنر شیعی در نظر دارند پژوهشگران و علاقه مندان به فرهنگ هنر و معماری مذهب شیعه را به زوایایی از هنر شیعی جلب کنند که دیگر همایشها و سمینارها علمی به آن توجه نکرده و یا کمتر مورد توجه قرار داده اند.

هیئت علمی همایش مذکور را جمعی از استادان هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه هنر اسلامی اصفهان، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه مازندران، دانشگاه الزهرا(س) و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران تشکیل می دهند.

این همایش در قالب سه کمیته علمی، اجرایی و برگزاری و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و معاونت فرهنگی شهرداری تهران در سالن همایش موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

ویژگی‌های هنر شیعی در سده‌های اولیه دوره اسلامی، رنگ در هنر و معماری شیعی، بررسی تأثیر هنر شیعی بر معماری ایران، بررسی تأثیر فرهنگ عاشورایی بر هنر ایران ، آموزه‌های تشیع در نگارگری ایران، بررسی تطبیقی آیات کتیبه‌های حرم امامان با مبانی اعتقادی شیعه از جمله عناوین محورهای همایش ذکر شده است که به تبیین و تشریح هنر شیعی می پردازد.


شرکت کنندگان و تمامی ارائه دهندگان مقالات از مزایای ویژه همایش از جمله چاپ مقالات در مجموعه کتاب همایش، چاپ مقالات در نشریات علمی ـ  پژوهشی، علمی ـ تخصصی و گواهینامه حضور و نیز بسته فرهنگی همایش برخوردار خواهند شد.
 

نظر شما