شناسهٔ خبر: 17188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«برف» ایرانی در مسکو بارید

مهدی رحمانی کارگردان سینما، توضیحاتی را درباره حضور فیلمش در جشنواره های بین المللی ارائه کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهدی رحمانی کارگردان فیلم «برف» درباره حضور بین‌المللی این فیلم گفت: در پی ارائه فیلم در بازار بین المللی فیلم فجر، در فروردین ماه امسال همزمان از 2 جشنواره شانگهای و مسکو  که طبق سایت فدراسیون بین المللی فیاپف هر 2 جزو جشنواره های الف بین المللی هستند دعوتنامه رسمی برای حضور در بخش Golden goblet Award  جشنواره شانگهای و مسابقه بخش اصلی برای جشنواره مسکو ارسال شد. طی بررسی کیفیت و اثر بخشی 2 جشنواره و نتیجه آنها بر حضور های بین المللی بعدی فیلم، تصمیم گرفته شد که فیلم به جشنواره شانگهای ارائه شود.

او ادامه داد: پخش‌کننده بین المللی فیلم در جشنواره کن با خانم «آنکه لوکه» که در ایران به عنوان نماینده جشنواره برلین معروف هست و اخیرا به عنوان نماینده جشنواره شانگهای جهت معرفی فیلمهای آسیایی معرفی شده، مذاکراتی داشته اند و با بررسی ترکیب هیأت داوران و فیلمها و مهمانان دعوت شده به جشنواره شانگهای تصمیم به حضور فیلم در بخش مسابقه اصلی این جشنواره (جام طلائی) گرفته اند.

رحمانی در ادامه سخنان خود توضیح داد: همزمان در بازار فیلم کن مدیر هنری جشنواره مسکو با پخش کننده بین المللی فیلم «برف» ملاقات کرد و از پخش کننده خواسته بود تا نظر قطعی خود را زودتر اعلام کند تا شانس دیگر فیلمهای لیست رزرو بخش مسابقه از دست نرود. در آنجا تصمیم به شرکت فیلم در جشنواره شانگهای به مدیر هنری جشنواره مسکو اعلام شد اما روز بعد مسئولان جشنواره مسکو اعلام کردند که فیلم «برف» فیلم خوبی است و می تواند در بخش رسمی این جشنواره حضور داشته باشد و طبعا این دعوت از سوی پخش کننده فیلم پذیرفته شد. بنابراین فیلم «برف» در بخش رسمی جشنواره فیلم مسکو هم حاضر است.

کارگردان فیلم «برف» یادآور شد: اگر فیلم دیگری از سینمای ایران در جشنواره مسکو حضور داشته باشد، باعث خوشحالی من است. من در این سال هایی که در سینمای ایران حضور داشتم همیشه سعی کردم از حاشیه ها به دور باشم. به هر حال  امیدوارم نماینده های سینمای ایران که در جشنواره های بین المللی حضور دارند، موفقیت حاصل شود. 

«برف» تازه ترین فیلم مهدی رحمانی است که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و مورد استقبال واقع شد.

رویا تیموریان، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار و افشین هاشمی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند

نظر شما