شناسهٔ خبر: 17213 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنجمین دوره جشنواره قصه‌نویسی و تصویرگری تمام شد

پنجمین دوره جشنواره قصه‌نویسی و چهارمین دوره تصویرگری کتاب کودک و نوجوان وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛  آیین اختتامیه پنجمین جشنواره قصه نویسی و چهارمین دوره تصویرگری کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی، عصر روز دوشنبه نوزدهم خرداد ماه و همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار در محل انتشارات برگزار شد.

پنجمین دوره جشنواره قصه‌نویسی و چهارمین دوره تصویرگری کتاب کودک و نوجوان به صورت دوسالانه و به همت این ناشر معتبر و با سابقه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، در پنجمین دوره خود، بیش از هفتصد و پنجاه اثر داستانی از سراسر ایران دریافت کرده است که پس از بررسی و داوری این آثار توسط هیئت داوران، سیزده اثر به مرحلۀ نهایی مسابقه راه یافته‌اند.

داستان«کاما» از بابک شکری، «چراغ مطالعه» عادله خلیفی، «امضای بچه‌ها» مریم کوچکی، «لولو آلبالو» سمیرا قیومی، «گردش» آویسا شرفی، «پیله قلقلک کنار مادربزرگ بود»، «پاناز سرخ می‌شود» حمید اباذری، «امین در جستجوی جیرجیرک» از سارا آرام،«سامی در دنیای بدون مرز»  نوشته میلاد معیاری اخوتی و «هزارهزارپروانه»علی ناصری، در بخش قصه‌نویسی شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین تندیس جشنواره و لوح تقدیر و ده میلیون ریال جایزه نقدی برای داستان «خط سیاه تنها» به لیلا هنرکار به عنوان نفر سوم و تندیس جشنواره و لوح تقدیر و سی میلیون ریال جایزه نقدی برای داستان «پنکه» به مریم علی بخشی به عنوان نفر دوم در جشنواره قصه‌نویسی تعلق گرفت.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر و پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی برای داستان «بچه‌های ابغوره» به سمیرا آرامی به عنوان نفر اول اختصاص یافت.

همچنین چهارمین دوره مسابقات تصویرگری نیز با اعلام فراخوان بین تصویرگران کتاب کودک و نوجوان، برندگان اول تا سوم خود را شناخت.

فاطمه خسرویان و شکوه ظروفچی برای تصویرگری کتاب «واق واق میو جیک»، مامک رزمگیر  برای «رئیس لنگ درازهای دنیا»، هما خسروی با«خاله پیرزن دوست داشت قصه بگوید»، سحر آزاد مهر برای« پاناز سرخ  می‌شود»، شراره افتخاری یکتا به خاطر«آب نبات دکمه‌ای»، مهشید راقمی برای«قانون جنگل تمشک‌های وحشی»، مرضیه کمالی دهقان برای« گردش»، حمیده خسرویان برای «قانون جنگل تمشک‌های وحشی» و مریم کاویانی به خاطر«بارون میاد نم‌نم»، در بخش تصویرگری شایسته تقدیر شدند.

تندیس جشنواره در بخش تصویرگری، لوح تقدیر و سی میلیون ریال به زهرا کیقبادی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 20 میلیون ریال به غزاله بیگدلو و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 10 میلیون ریال به هاله قربانی به عنوان نفرات اول تا سوم اختصاص یافت.

مراسم اختتامیه جشنواره، با حضور جمعی از صاحب نظران، نویسندگان و تصویرگران ادبیات حوزه کودک و نوجوان، چون هوشنگ مرادی کرمانی، افشین علا، فریده خلعتبری، ساعت 17  روز دوشنبه 19 خرداد 1393 در محل انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.

نظر شما