شناسهٔ خبر: 17238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آنجلينا جولی و وزیر امور خارجه بریتانیا نشست لندن را افتتاح كردند

ويليام هيگ وزير امور خارجه بريتانيا و آنجلينا جولي فرستاده ويژه سازمان ملل ديروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحيه نشستي چهار روزه درباره خشونت جنسي در جنگ كه در لندن برگزار شد، شركت كردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در اين نشست كه بزرگترين در نوع خود محسوب مي‌شود و در سطح بالايي از مقامات خارجي تشكيل شده، در طول چهار روز نمايش فيلم، نمايش تئاتر و هنر نيز برگزار مي شود.

وزير خارجه كه در اين برنامه با آنجلينا جولي در طي دو سال اخير همراه بوده، ديروز خشونت جنسي در مناطق درگير در جنگ را يكي از بزرگترين جنايت‌هاي توده‌اي در قرن بيستم و قرن بيست و يكم خواند.

اين نشست با سخنراني جولي افتتاح و با اقبال بيش از ۴۰۰ تن از وزرا و سفيران جهان روبه رو شد.

در اين نشست هيگ اين خشونت دنباله دار را كه در كشورهايي چون رواندا، كنگو در جريان است، غيرانساني خواند.

وي با تحسين جولي كه به عنوان نماينده ويژه كميسيون مهاجران در اين برنامه حضور دارد گفت او تفاوت آشكاري در نحوه پيشبرد اين تلاش ايفا كرد.

وي افزود آنچه اين كمپين نياز دارد جمعي از دولتمردان قدرتمند چون ما، شبكه بزرگ ديپلماتيك و يك بودجه بزرگ تر براي پيشبرد اين اهداف است.

اما آنچه مردم نياز دارند اين است كه چهره‌هايي متفاوت كه آنها گوش به حرف‌هايشان بدهند از قدرت و نفوذشان در ميان مردم استفاده كنند و اين نقشي است كه جولي به خوبي ايفا كرده است.

تلاش مشترك هيگ و جولي در برابر خشونت جنسي عليه زنان در جنگ از سال ۲۰۱۲ شروع شده و در دو روز اخير نيز جولي به اتفاق هيگ از اردوگاه‌هاي مهاجران ديدار كرده است.

جولي فيلم «سرزمين خون و عسل» را نيز تحت تاثير همين مسايل و با تمركز بر خشونت جنسي عليه زنان در جريان جنگ بوسني در دهه ۹۰ ساخت.

امروز چهارشنبه قرار است پروتكل بين‌المللي اين نشست تصويب شود و پنج شنبه نيز با حضور نمايندگاني از بيش از ۱۰۰ كشور نشستي براي امنيت در شمال نيجريه برپا مي‌شود.

 
 

نظر شما