شناسهٔ خبر: 17241 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان سینمایی: روز ملی سینما به تقویم برگردد

حجت‌الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای به دبیر شورای فرهنگ عمومی، از وی خواست تا بازگشت روز ملی سینما به تقویم رسمی کشور محقق شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ در متن نامه ایوبی به دبیر شورای فرهنگ عمومی آمده است: "حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای شاهمرادی ؛دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی؛ با سلام و احترام؛با عنایت به نام گذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری ،این سازمان در راستای منویات معظم له خواستار بازگشت عنوان "روز ملی سینما" به تقویم رسمی کشور است.لذا خواهشمندم ترتیبی اتخاذ گردد تا بازگشت 21 شهریور روز ملی سینما از ضمیمه تقویم رسمی به متن در سال 1394 محقق شود.

روزر ملی سینما برای اولین بار در در بهمن سال 78 اعلام شد و در‌‌ همان دوران اظهار نظراتی پیرامون روز ملی سینما بیان شد. سرانجام چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران در سال 1379 در روز 21 شهریورماه مقارن با ایام بزرگداشت صدمین سالگرد حیات سینمای ایران در مجموعهٔ ورزشی انقلاب برگزار شد و در تقویم رسمی سال 91 در مقابل 21 شهریور ماه عبارت روز ملی سینما حذف شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

منصور واعظی دبیر وقت شورای فرهنگ عمومی پس از این اتفاق در اظهار نظری عنوان کرده بود:««به هر حال تقویم رسمی ما بیش از حد شلوغ شده بود و برای همین باید برخی مناسبتها را حذف و برخی را نیز به ضمایم منتقل می‌کردیم!روز سینما هم از جمله مواردی بود که به بخش ضمایم منتقل شد.

این را هم بگویم که ما در تقویم چیزی به نام روز ملی سینما نداشته ایم و فقط روزی به نام سینما داشتیم که آن هم به ضمایم منتقل شد.

واعظی  همچنین با تاکید بر اینکه همچنان در ذکر روز 21 شهریور به عنوان روز سینما در تقویمها مانعی وجود ندارد، گفته بود:«اینکه روز سینما را به ضمیمه منتقل کرده ایم مانع این نمی شود که ناشران تقویم نتوانند آن را در داخل تقویم ذکر کنند یعنی ناشران تقویم همچنان می توانند روز سینما را داخل تقویم بیاورند

نظر شما