شناسهٔ خبر: 17268 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم‌های جشنواره کن به مونیخ می‌روند

با اعلام اسامی فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم مونیخ روشن شد بسیاری از فیلم های برجسته جشنواره فیلم کن راهی مونیخ نیز می شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سی و دومین جشنواره سینمایی مونیخ با نمایش فیلم هایی چون «مرد خانه» ساخته تامی لی جونز، «خداحافظ زبان» ساخته ژان لوک گدار و برنده جایزه بزرگ کن، «دو روز، یک شب» ساخته برادران داردن در این رویداد فرهنگی حضور خواهند داشت.

به این ترتیب جشنواره فیلم مونیخ که با فاصله کمی از جشنواره فیلم کن برپا می شود، چندین فیلم برنده جایزه کن را در ردیف آثاری که دراین جشنواره به نمایش در می آید، قرار داده است.

درام «لویاتان» اثر آندری زیاگینتسف نیز از جمله این فیلم هاست که برنده نخل طلا فیلمنامه کن شده بود.

از جمله دیگر فیلم های حاضر در این دوره از جشنواره فیلم مونیخ که قبلا فرش قرمز کن را تجربه کرده بودند، فیلم «ابرهای سیلی ماریا» با بازی ژولیت بینوش و کریستن استوارت به کارگردانی اولیور آسیاس است. «سکوت آب» ساخته نائومی کاواس کارگردان ژاپنی نیز از جمله همین فیلم هاست.

ویم وندرس فیلمساز آلمانی نیز با سفری به مونیخ جدیدترین فیلم مستندش یعنی «نمک زمین» را که در جشنواره کن حضور داشت، در این جشنواره به نمایش درمی آورد.

فیلم علمی-تخیلی «پوست» با بازی اسکارلت جوهانسون و اکران اول فیلم «گومورا» در عرصه بین المللی ساخته تلویزیون ایتالیا بر مبنای کتاب غیرداستانی «گومورا» که در سال 2008 فیلمی سینمایی بر مبنای آن ساخته شد، از دیگر فیلم های جشنواره مونیخ خواهند بود.

داینا ایلجین مدیر این دوره جشنواره با اعلام این اسامی گفت از قوی ترین کمدی آمریکایی تا داستان عاشقانه فرانسوی و داستان تخیلی یا تریلر روانی، در جشنواره امسال به نمایش در می آیند.

جشنواره فیلم مونیخ از 27 ژوئن کلید می خورد. 

نظر شما