شناسهٔ خبر: 17313 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه دهمین همایش دکترین مهدویت آغاز شد

مراسم اختتامیه دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از لحظاتی پیش همزمان با نیمه شعبان و با حضور اندیشمندان و متفکران مهدوی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما آغاز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از  ۲۲ خرداد با حضور اندیشمندان و متفکران داخلی و ۳۲ اندیشمند از ۱۵ کشور در مرکز همایش های صدا و سیما آغاز به کار کرد و در این همایش دو روزه  بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در کمیسیون‌های پنج‌گانه مقالات داخلی و خارجی توسط صاحب‌نظران و اندیشمندان ارائه شد.

همچنین حدود ۹۰ مقاله از اندیشمندان خارجی به دبیرخانه رسید که ۴۵ مقاله موردپذیرش قرار گرفت و حدود ۱۵۰ مقاله فارسی در یافت شد که تعداد ۲۵ مقاله در دو کمیسیون و ۱۸مقاله نیز در دو کمیسیون دیگر ارائه گردید.

از دقایقی پیش مراسم اختتامیه این همایش در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما آغاز شد و قرار است، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حجت الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی دبیر همایش به ایراد سخن بپردازند.

همچنین در این مراسم پرفسور راینهارد هسه از کشور آلمان به عنوان میهمان خارجی این همایش سخنرانی کند.

در این مراسم قرار است روسای پنج کمیسیون این همایش به ترتیب موسوی گیلانی، قنبری،عصاریان نژاد، فقیهی،مفتح به ارائه گزارشی از فعالیت این کمیسیون ها بپردازند و در پایان بیانیه نهایی این همایش توسط حجت الاسلام پورسید آقایی دبیر این همایش قرائت شود.

همایش دکترین مهدویت برای دهمین سال پیاپی در حال برگزاری است که به بررسی اندیشه های مهدوی در سراسر دنیا می پردازد.

نظر شما