شناسهٔ خبر: 17439 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر فیلم اسپیلبرگ در «بین‌النهرین» ایرانی بازی می‌کند

«مهدی نادری» کارگردان فیلم «بدرود بغداد»، در حال ساخت یک پروژه‌ سینمایی بین‌المللی با نام «بین‌النهرین» با بازی «بیل اوبر» بازیگر فیلم «لینکلن» است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ «مهدی نادری»، کارگردان ایرانی پس از ساخت فیلم موفق «بدرود بغداد» به سراغ یک پروژه بین‌المللی با نام «بین‌النهرین» رفته است.

این فیلم محصول مشترک ایران، عراق،ترکیه و آمریکاست و بازیگران صاحب نامی چون «بیل اوبرست جونیور»، بازیگر فیلم هالیوودی «لینکلن» ساخته «استیون اسپیلبرگ» نیز قرار است در آن بازی کنند.

علاوه بر این «عمر ساریکایا»، تهیه‌کننده ترکیه‌ای سینمای هالیوود نیز قرار است این فیلم را تهیه‌کنندگی کند.

به گفته «عمر ساریکایا»، فیلم «بین‌النهرین» داستانی اسطوره‌ای درباره دوران حکمفرمایی خدایان، شیاطین و هیولاهاست. داستان عشق میان خدای عشق و بابیلون است.

این تهیه‌کننده هالیوودی در ادامه افزود: مردم بین‌النهرین در گذشته معتقد بوده‌اند که خدایان ، شیاطین و هیولاها دنیا را کنترل می‌کنند، در واقع صدها خدا وجود دارد که هرکدام وظیفه یک چیز را به عهده دارند؛ از اداره رودخانه‌ها و درختان گرفته تا درست کردن نان و حتی سرودن اشعار. هر شهر توسط خدای مخصوص خود یا خانواده‌اش محافظت می‌شود.

«مهدی نادری»،کارگردان فیلم نیز در صفحه فیسبوک خود نوشت:

نمیدونم در سال چند پیشنهاد از طرف هالیوود به چند فیلم ساز ایرانی داده می شود! چند ماهی‌ است که در حال مذاکره با یک نویسنده و تهیه کننده ترک تبار مقیم هالیوود هستم ، اسم پروژه «مزوپوتامیا» یا «بین النهرین» است، داستانش هم اساطیری، بازیگران پیشنهادی هم یک لیست بلند بالا که همه شون قبول کردن، در بین اون‌ها، «روی بن» که قدیما نقش «تارزان» رو بازی می‌کرد و «بیل اوبرست» که آخرین بار توی «لینکلن» ساخته «اسپیلبرگ» روبروی «دی لوئیس» بازی کرده و یکی از معروفترین‌های سینما و تئاتر و تلویزیون آمریکاست و خیلی‌های دیگر که در حال مذاکره هستند، البته به ایران هم برای سرمایه گذاری پیشنهاد شده است و در کن قرار ملاقاتی با مسئول چتر سینمای ایران داشته‌اند، شرکای امریکائی این فیلم هم جزو مهمترین‌ها در این دنیای رویاپردازی هستند.

به گزارش سایت ای‌ام‌دی‌بی، فیلم «بین‌النهرین» با بودجه تقریبی 40 میلیون دلار، قرار است در سال 2016 میلادی به نمایش درآید.

«ایو مارو»، «ران الی»، «رونی کونل»، «باری راتکلیف» و «میشل برنارد» از دیگر بازیگران این فیلم هستند و «بولنت دروکر»، مدیر جلوه‌های ویژه سینمای ترکیه، مسئول جلوه‌های ویژه آن است.

نظر شما