شناسهٔ خبر: 17445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی معاونت علمی برای تعامل با صندوق‌های پژوهش و فناوری

معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی برای تعامل و همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، علیرضا دلیری معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست هم‌اندیشی با مسئولان صندوق‌های پژوهش و فناوری با اشاره به حمایت این معاونت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: خواسته ما این است که با توجه به وجود ظرفیت‌های قانونی بتوانیم از صندوق‌های پژوهش و فناوری در تمام استان‌های کشور به عنوان حامیان مالی شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببریم.

وی افزود: معاونت علمی می‌تواند فعالیت این صندوق‌ها را هماهنگی کند و همچنین با تعامل معاونت و مسئولان صندوق‌ها بررسی چگونگی فعالیت این صندوق‌ها انجام می‌شود.

دلیری گفت: از طریق حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم مهارت‌های دانشگاهیان را در بحث تجاری‌سازی ارتقا دهیم و شرایطی ایجاد کنیم که صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها تامین کننده منابع مالی دانش‌بنیان باشند.

همچنین ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران نیز در این نشست از راه‌اندازی مرکز نوآوری در ۴ سطح خبر داد و گفت: این مرکز با هدف اشتغال نخبگان و ایجاد کارآفرینی در مراکز آموزشی و تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما