شناسهٔ خبر: 17478 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زخم» نگاه جدیدی به رفع آسیب‌های اجتماعی دارد

مهرداد ضیایی بازیگر نقش جمال در سریال «زخم» این مجموعه را متفاوت از سایر کارهای پلیسی و دارای فضای اکشن دانسته و گفت: سریال «زخم» در وهله اول اهمیت مشاوره انتظامی را به مردم معرفی می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مهرداد ضیایی بازیگر نقش جمال در مجموعه تلویزیونی «زخم» که تولید آن به تازگی آغاز شده است، درباره ویژگی‌های نقش خود در این کار گفت: من نقشی منفی را در این سریال بازی می‌کنم. جمال یکی از شخصیت‌هایی است که در طول قصه دچار تحول می‌شود و از بُعد منفی خود فاصله می‌گیرد. در واقع نقش مشاوره و مددکار در زندگی او پررنگ است و باعث تغییر جهت زندگی‌اش می‌شود. این تغییر در زندگی فرزند او هم رخ می‌دهد. چرا که وی از طرف پدرش مجبور به فال فروشی شده است.

این بازیگر با تاکید بر نگاه جدیدی که «زخم» در مقایسه با سایر مجموعه‌های تلویزیونی به پرونده‌های قضایی دارد، ادامه داد: فکر می‌کنم نگاه تازه‌ای به کار پلیسی شده است و جایگاه نیروی انتظامی و کلانتری به عنوان مرکزی که هم می‌تواند نقش اجتماعی پررنگی ایفا کند و هم این که از وقوع یک آسیب پیشگیری کند.

به نظر من این سریال در وهله اول نقش و اهمیت مشاوره و مددکاری را به مردم معرفی می‌کند و در ادامه نوید می‌دهد که روند تصحیح جامعه و آدم ها بهتر است چطور پیش برود.

وی همچنین به نحوه شخصیت پردازی در سریال «زخم» اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پرداخت خوبی در قصه این سریال برای شخصیت‌ها صورت گرفته است. اساسا در این داستان یک سری شخصیت‌های محوری و اصلی داریم که در طول تمامی قسمت‌ها حضور دارند و به تدریج به بیننده معرفی می‌شوند اما در کنار این‌ها تعدادی نقش و شخصیت وارد می‌شوند که دو یا سه قسمت حضور دارند و در همین اپیزودها محوریت بر آن‌ها سوار می‌شود.

این سریال داستان زنانی است که به عنوان مشاور در نیروی انتظامی مشغول به کار هستند. بدین ترتیب سروان الهام پویا با بازی لیلا اوتادی فردی دانش آموخته دانشکده افسری به عنوان مشاور و مددکار در کلانتری ۱۳۲ مشغول به کار می‌شود. او به خاطر انتخاب چنین شغلی با پدرش دچار مشکل است و حالا در مواجهه با چالش‌های اجتماعی درگیر معضلات بزرگتری نیز می‌شود.

همایون ارشادی، محمد صادقی، برزو ارجمند، امیر نوری بازیگران اصلی و جمشید جهانزاده، فقیهه سلطانی، مهرداد ضیایی، میثاق جمشیدی، حسام شجاعی، رخساره شجاع الدین همراه با هنرمندان خردسال سینا محمدی فر، روژان تقی زاده، مهدیس قنبری، بازیگران خردسال ۵ قسمت ابتدایی این سریال هستند. سریال زخم که به قلم سید سعید رحمانی نگاشته شده است، در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و با مشارکت نیروی انتظامی مراحل تولید خود را سپری می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما