شناسهٔ خبر: 17482 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش پیام مراجع در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع)

در جلسه ستاد اجرایی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) اعلام شد، پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی پخش و پیام مکتوب آیت‌الله سبحانی در مراسم افتتاحیه این همایش قرائت می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در جلسه ستاد اجرایی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) که عصر روز گذشته ۲۵ خردادماه برگزار شد، جدول زمان بندی برنامه های این کنگره در روزهای اول و دوم تیرماه به تصویب رسید.


بنابراین گزارش، آیین گشایش کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) اول تیرماه  برابر با ۲۴ شعبان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

در این مراسم اعلام شد پخش پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی، قرائت پیام آیت‌الله سبحانی، سخنرانی آیت الله اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بخشی از برنامه های مراسم افتتاحیه و روز اول کنگره بین المللی سبط النبی(ع) است.

حجت‌الاسلام سالار، مسئول کمیته بین‌الملل کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) از آخرین آمار حضور میهمانان خارجی در این مراسم گفت و تصریح کرد: تاکنون اطلاعات ۳۴ میهمانان خارجی به دبیرخانه ارسال شده و تقریبا تمامی میهمانانی که به این همایش مقاله ارسال کرده‌اند به کشورمان دعوت شده اند. همچنین ۷۴ میهمان خارجی برجسته از جمله شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نیز از ۳۳ کشور جهان همچون افغانستان، اوگاندا، تانزانیا، ترکیه، سوریه، سودان، فیلیپین، کامرون، مراکش، موریس، هند، ژاپن، کانادا، عربستان، کویت، استرالیا و آرژانتین و غیره دعوت شدند.

حجت‌الاسلام جعفری، نماینده کمیته علمی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) از تأیید ۶۶ مقاله برتر خبر داد و گفت: تاکنون از بین ۳۵ مقاله ارسال‌شده به زبان فارسی کتابی در سه جلد تدوین شده که فصل اول آن شامل زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، فصل دوم شامل سیره امام حسن مجتبی(ع)، فصل سوم سیره سیاسی و اجتماعی ایشان، فصل بعد میراث علمی امام حسن مجتبی (ع) و در فصل‌های آتی به نگاه غیرشیعیان در مورد شخصیت امام حسن مجتبی(ع)، نقد شبهات، خاندان امام حسن مجتبی می پردازد که در حال چاپ است. همچنین از مقالات عربی کتابی نیز به چاپ می رسد.

حسین شمسایی، مسئول کمیته فرهنگی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) از برگزاری جلسه هماهنگی با مسئولان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، تهیه تیزر و پخش آن در شبکه‌های سیما و دعوت از شاعران برجسته داخلی و خارجی در این کنگره خبر داد.

مرتضی طاهریان، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) با اشاره به اهم برنامه‌های انجام‌شده در این کمیته گفت: ستاد خبری کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) طی هفته گذشته کار خود را آغاز کرد و علاوه بر مصاحبه با مسئولان کمیته‌ها با شخصیت‌های برجسته کشوری نیز گفت و گو کرده اند.

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) با محوریت امام حسن مجتبی(ع) اول و  دوم تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

نظر شما