شناسهٔ خبر: 17492 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر علوم: هیئت امنای دانشگاه‌ها باید حداقل 2 بار در سال تشکیل جلسه دهند

مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه مرکزی نقش قانون تشکیل هیئت های امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی را هدایتی، نظارتی و حمایتی دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا، دکتر سمنانیان در نخستین گردهمایی کارشناسان هیئت های امنای دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی و فناوری که در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد اظهار داشت: کار کردن در دانشگاهی که ذیل هیئت امنا فعالیت می کند روان تر و مناسب تر است.

وی با تأکید بر اینکه باید استمرار و انضباط مدیریتی را حفظ کنیم افزود: نظم و حرکت با برنامه باید استمرار یابد و قانون هیئت امنا باید به گونه ای باشد که رئیس بعدی دانشگاه را وادار به ادامه برنامه نماید تا سلائق، حداقل نوسانات را در افق درازمدت برنامه ها ایجاد کند.

رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه مرکزی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۰۳ جلسه هیئت امنا در دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی تشکیل شد تصریح کرد: برنامه ما بر این است که هیئت امنای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری حداقل ۲ بار در سال تشکیل جلسه دهند.

سمنانیان با تأکید و اشاره به برنامه تقدیمی وزیر علوم به مجلس مبنی بر افزایش کیفیت در مراکز آموزش عالی گفت: تأکید بر افزایش کیفیت آموزش عالی باید در مصوبات هیئت امنای دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید بیشتر به گسترش کیفیت در دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری پرداخته شود افزود: باید به افزایش کیفیت و عمق بخشی به کار دانشگاهها بپردازیم تا دانشگاه هایمان اعتلا یابند.

نظر شما