شناسهٔ خبر: 17511 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسامی داوران جایزه کتاب فصل برای اولین بار اعلام شد

اسامی داوران جایزه کتاب فصل برای اولین بار و در دوره بیست و هفتم این جایزه اعلام شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، بیست و هفتمین جایزه کتاب فصل در حالی برندگان خود را معرفی کرد که برای اولین بار و تحت فشار رسانه‌ها، اسامی داوران این جایزه اعلام شد. این فهرست در کتابخانه مربوط به دوره اخیر جایزه کتاب فصل منتشر و در قسمت انتهایی گزارش اخیر هم قابل دسترسی است.

همچنین در این دوره از جایزه کتاب فصل، شیوه نامه داوری و آئین‌نامه انتخاب کتاب فصل و علاوه بر آن، برگه‌های داوری کتاب‌های برگزیده در ۱۸ گروه اصلی این جایزه، برای اولین بار منتشر شده است.

بعد از دهمین دوره جشنواره نقد کتاب که در دیماه سال ۹۲ برگزار شد، این دومین جشنواره موسسه خانه کتاب وابسته به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اسامی داوران آن بعد از برنامه اعلام می‌شود.

تا پیش از این ۲۶ دوره جایزه کتاب فصل و ۹ دوره جشنواره نقد کتاب برگزار شده بود اما هیچ گاه اسامی داوران این جشنواره‌ها رسماً اعلام نشده بود. اعلام اسامی داوران این دو جشنواره حوزه کتاب در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد بر لزوم شفاف سازی مکانیسم داوری جوایز حوزه کتاب تاکید کرده بود.

با اینکه به نظر می‌رسد این اقدام در راستای محقق کردن شعار شفاف سازی در مورد جوایز حوزه کتاب صورت می‌گیرد، اما اسامی داوران جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همچنان مکتوم و پوشیده است

نظر شما